دوشنبه 9 مهر 1403

وزارت صنعت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تعمیق داخلی‌سازی همکاری می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزارت صنعت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تعمیق داخلی‌سازی همکاری می‌کنند

تهران - ایرنا - وزارت صنعت، معدن و تجارت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء در 10 رشته اولویت‌دار در حوزه داخلی‌سازی، سرمایه گذاری در صنایع های‌تک و راه‌اندازی معادن غیرفعال همکاری می‌کنند. همکاری که پایه و اساس آن کاهش ارزبری و استفاده از فناوری‌های نو خواهد بود.

به گزارش وزرات صنعت، معدن و تجارت، چارچوب این همکاری‌ها در جلسه مشترک یکشنبه شب «حسین مدرس خیابانی» سرپرست وزارت صنعت با سردار «سعید محمد اسلامی» فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی مورد توافق قرار گرفت.

بر این اساس مقرر شد تا معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره 10 رشته اولویت‌دار به منظور تعمیق ساخت داخل، کاهش ارزبری و استفاده از فناوری‌های نو، همکاری‌های مشترکی را با قرارگاه خاتم‌الانبیاء آغاز کند.

انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین قرارگاه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در حوزه صنایع های‌تک (High Tech) و ارائه تعمیرات ماشین‌آلات راهسازی به هپکو توسط قرارگاه از جمله توافقاتی بود که در این نشست مطرح و مقرر شد تا در این بخش‌ها نیز همکاری‌های گسترده‌ای بین دو طرف شکل گیرد.

در بخش معدن نیز مقرر شد تا قرارگاه خاتم‌الانبیاء در بخش پهنه‌های اکتشافی و ژئوفیزیک هوایی با معاونت معدنی وزارتخانه، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی همکاری‌های جدیدی را آغاز کند.

فعال کردن معادن غیرفعال از جمله توافق‌های انجام شده بین دو طرف در این حوزه بود.

*س_برچسب‌ها_س*