چهارشنبه 18 مهر 1403

وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی هیات رئیسه مجلس از تغییر زمان برگزاری جلسات علنی مجلس برای بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایجه بودجه 1403 در هفته جاری خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: اگر در غزه آتش‌بس اعلام شود، نرخ دلار تا 51 هزار تومان هم کاهش پیدا می‌کند اما قیمت‌ها کمتر از این پایین نمی‌آید.

وب‌گاه گسترش

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: برای اینکه فعال بازار بتواند هزینه‌ها را مدیریت کند، مجبور است 20 تا 30 درصد تراکنش‌ها را به حساب صرافی یا ارزی واریز کند که باعث شده بانک مرکزی و واجا حساس شوند و این حساب‌ها را مسدود کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

فعالان کارگری تاکید دارند: ما کارگران از دولت و کارفرمایان یک دستمزد حداقل 20 میلیون و 200 هزار تومانی طلبکاریم و باید حداقل دستمزد 1403 در کمترین حالت برابر با این رقم تعیین شود.

وب‌گاه گسترش

به گفته معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجموع تسهیلات اعطایی برای ایجاد اشتغال تا کنون، طبق تبصره 18، به مبلغ 41 هزار میلیارد تومان بوده است و از این مبلغ، 150 هزار شغل در صنایع خرد و متوسط ایجاد شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

درگاه کالای وارداتی و دروازه خروج کالای صادراتی کشور؛ گمرک، هم خود سازمانی وسیع است و هم ناگزیر با شماری وسیع از‌دستگاه‌های همجوار دولتی همکاری دارد، از سوی دیگر بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که ابلاغ می‌کند بخش‌خصوصی را متاثر می سازد. اکنون رئیس‌کل گمرک ایران با دفاع از عملکرد این سازمان در 29 ماه گذشته، می‌گوید موفق شده‌است بخشنامه‌های پرشمار ابلاغی را که بلای جان تجارت خارجی است،...

وب‌گاه عرشه آنلاین

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به مسدودی گفت: در حال حاضر یک شرایط سختی برای صنعت طلا به وجود آمده و متاسفانه مسدودی حساب‌ها که طی چند ماه اخیر به ویژه در دو هفته گذشته رخ داده، باعث ایجاد التهاب در بازار و دگیری میان فعالان بازار شده است. رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به مسدودی گفت: در حال حاضر یک شرایط سختی برای صنعت طلا به وجود آمده و متاسفانه مسدودی حساب‌ها که...

وب‌گاه عرشه آنلاین

23 آذر امسال در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت 492 هزار تومانی مبلغ 681 هزار تومان، 532 هزار تومانی مبلغ 736 هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی، یک میلیون و 385 هزار تومان سود دریافت کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مسدودی حساب‌های طلافروشان در روزهای اخیر نه تنها خرید و فروش را در بازار مختل کرده است؛ بلکه باعث ایجاد درگیری فیزیکی بین بازاریان نیز شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید احسان خاندوزی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری اعلام کرد: تمام اجزای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، غیر از فاز پایانی که مرحله «تبدیل مجوز کاغذی به مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا» است، اجرایی شده است. وی افزود: البته نقاط ضعفی وجود دارد، اما مهم این است که تمام زمینه‌هایی که 4 سال قبل به عنوان موانع کسب و کار موجب شده بود تولید پرهزینه، دشوار،...

خبرگزاری تسنیم

وزیر اقتصاد با بیان این که یک میلیون و 400 هزار فعال اقتصادی توانسته‌اند مجوز فعالیت اقتصادی خود را از طریق درگاه ملی مجوز‌ها دریافت کنند در مورد سامانه مودیان گفت تاکنون 9.5 میلیون کارپوشه فعال در این سامانه تشکیل شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه 4 بهمن برای دیدار با همتای ترکیه‌ای خود و به منظور انجام سفر رسمی، در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم آنکارا، پایتخت ترکیه، شد. در جریان این دیدار مقامات دو کشور 10 سند همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی، رسانه و ارتباطات، حمل‌ونقل ریلی و هوایی، برق، انرژی، اقتصادی و مناطق آزاد تجاری را امضا و بر افزایش حجم تجاری میان دو...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی، محمد رضوانی فر، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، با ارائه گزارشی از عملکرد 29 ماهه این سازمان تاکید کرد: گمرک ایران به عنوان مرزبان اقتصادی و پیشران سیاست‌های دولت در امر تجارت خارجی و سومین منبع درآمد دولت به شمار می‌رود که در کنار وظایف و قوانین متعدد، به فعالان اقتصادی و سایر ذی‌نفعان خدمت رسانی می‌کند. وی ادامه...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون وزیر اقتصاد با تشریح اقدامات عملی گمرک در 29 ماهه فعالیت دولت سیزدهم به تسهیل تجارت خارجی و حذف رویه‌های فسادزا اشاره کرد و گفت: در نتیجه این اقدامات درآمدهای گمرکی به عنوان یکی از منابع پایدار درآمدی در 10 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید احسان خاندوزی، در حاشیه بازدید از رویداد ملی روایت پیشرفت، بر ضرورت انعکاس گسترده دستاوردها و پیشرفت‌های کشور در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تأکید و اظهار داشت: در این نمایشگاه، بخشی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای دولت سیزدهم به خوبی به نمایش گذاشته شده است. وی با بیان اینکه بسیاری از مردم با این پیشرفت‌ها آشنا نیستند، بیان کرد: باید خلأ اطلاع‌رسانی...