سه‌شنبه 10 مهر 1403

وزیر صمت: آیت الله جعفری نقش موثری در آبادانی کرمان ایفا کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزیر صمت: آیت الله جعفری نقش موثری در آبادانی کرمان ایفا کرد

کرمان - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی با تسلیت رحلت آیت الله سیدیحیی جعفری امام جمعه پیشین کرمان گفت: ایشان عمر پربرکت خویش را صرف خدمت به مردم کرد و نقش بسزایی در برقراری انسجام و همدلی در راستای پیشرفت و آبادانی این استان ایفا کرد.

در پیام علیرضا رزم حسینی وزیر سمت آمده است: ارتحال عالم جلیل القدر، حضرت آیت الله سید یحیی جعفری که سال ها به عنوان نمایندگی ولی فقیه در دوران بنیانگدار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در استان و امامت جمعه که محور وحدت همه سلائق و مردم نجیب کرمان بود را محضر علمای عظام، جامعه روحانیت، مردم شریف استان کرمان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علو درجات آن فقید سعید را مسالت دارم.

وی افزود: آن عالم ربانی عمر پربرکت خویش را در دوران مبارزه قبل از انقلاب اسلامی و در همه سال های جمهوری اسلامی در پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس و خاطره شیرین و ماندگار حضور میدانی در جبهه‌های جنگ تحمیلی، صرف خدمت به مردم کرد و نقش بسزایی در برقراری انسجام و همدلی در راستای پیشرفت و آبادانی این استان ایفا کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خاطره حضور ایشان در لشکر ثارالله به فرماندهی سردار دلها شهید عالی مقام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تاریخ دفاع مقدس هم بیاد ماندنی است.

وی افزود: خداوند بزرگ روح مطهرش را با اجداد طاهرینش و شهدا صدیقین و صالحین محشور فرماید و به خانواده فرزندان بازماندگان و دوستان آن عزیز صبر و شکیایی عنایت کند.

آیت الله جعفری عمر خود را صرف مبارزه با ظلم کرد

شهردار کرمان نیز به مناسبت درگذشت عالم نستوه، آیت‌الله سیدیحیی جعفری پیامی صادر کرد که در این پیام آمده است: خبر درگذشت عالم بزرگ و مجاهد نستوه، حضرت آیت‌الله سیدیحیی جعفری، نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق کرمان، که عمر گران‌بهای خود را صرف تهذیب نفس، مبارزه با ظلم و خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی کرد، موجب تأثر و تألم فروان گردید.

سید مهران عالم‌زاده افزود: ایشان، مصداق بارز «العلماء امناء الرسل» و ازجمله یاران نهضت امام خمینی (ره) و از مبارزان و مجاهدان انقلابی، و عارفی وارسته بود که در مسیر کمال انسانی و ترویج صفات الهی در جامعه گام برمی‌داشت.

وی ادامه داد: حضرت آیت‌الله سیدیحیی جعفری، عالمی دینی از بین توده‌های مردم بود که سال‌ها به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، در سنگر نماز جمعه حضور داشت و موجب استحکام ارکان مختلف نظام اسلامی در استان کرمان بود.

شهردار کرمان گفت: ایشان، در میدان خطر و دشواری، خطرپذیر؛ در دفاع از عزت و شرافت مردم، پیشتاز و در ترویج اسلام ناب محمدی (ص)، پیشگام بود و در تقویت جایگاه رهبری و انقلاب اسلامی ایران در استان کرمان، تأثیر بسزایی داشت.

وی بیان داشت: اینجانب فقدان این عالم بزرگ و صاحب فضل و کرامت را به مردم شریف کرمان تسلیت و تعزیت می‌گویم و از درگاه پروردگار متعال، برای آن عالم جلیل‌القدر، رحمت الهی و علو درجات و برای بازماندگان محترم و مردم ولایتمدار کرمان، صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

*س_برچسب‌ها_س*