سه‌شنبه 24 مهر 1403

وزیر مشاور امارات خواهان تنش‌زدایی در منطقه شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزیر مشاور امارات خواهان تنش‌زدایی در منطقه شد

تهران - ایرنا - وزیر مشاور در امور خارجه امارات تاکید کرد: شیوع «ویروس کرونا» دشمن مشترک همه ما است و برای مقابله با آن نیاز است تا تنش‌ها در منطقه کاهش یابد.

«انور قرقاش» امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با شبکه رادیویی " بی‌بی سی " تصریح کرد که ویروس کرونا کشورهای خیلج فارس را ضعیف‌تر، فقیرتر و دچار خسارت خواهد کرد و راه حل در کاهش تنش در کل منطقه است.

وی ادامه داد: در ژانویه مطلع شدیم که ویروس کرونا به سمت ما خواهد آمد و به چین محدود نخواهد شد، به همین دلیل با سرعت اقدامات خود را برای مقابله با این ویروس آغاز کردیم.

قرقاش با اشاره به اینکه امارات نیروهای خود را از جنگ یمن خارج کرده است، خاطر نشان کرد که مشاور امنیت ملی این کشور در ژانویه گذشته هشدار داد که این بیماری همه‌گیری خود را آغاز کرده و جنگ یمن را هم شامل خواهد شد و نگرانی‌ها در مورد ادامه درگیری را افزایش داد، زیرا امارات نیروهای خود را پیش از شیوع کرونا در یمن مستقر کرده بود.

وی با اشاره به اینکه کرونا دشمن مشترک همه است، ابراز امیدواری کرد که این امر باعث افزایش مشارکت برای مقابله با آن و کاهش تنش در منطقه شود.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات افزود: ما با خرید تجهیزات لازم برای انجام آزمایش‌های کرونا و راه‌اندازی خطوط تولید ماسک آمادگی خوبی برای مقابله با این بیماری پیدا کردیم.

تاکنون 25 هزار و 63 نفر در امارات به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و 227 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

با شیوع کرونا بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات با مشکلات مالی روبرو شده‌اند.

در هفته جاری کارگران شرکت هلدینگ " سواعد " در منطقه صنعتی "مصفح" در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود که به مدت سه ماه بطول انجامیده است، دست به اعتراض خشونت‌آمیز زدند که در پی آن پلیس امارات دهها کارگر را بازداشت کرد.

همچنین پایگاه خبری «بلومبرگ» آمریکا روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که شرکت هواپیمایی «امارات» متعلق به امارت دبی، به منظور کاهش هزینه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و توقف پروازها، در حال برنامه‌ریزی جهت اخراج حدود 30 هزار تن از کارکنان خود است.

منابع مطلع در شرکت هواپیمایی «الاتحاد» امارات نیز دیروز (سه‌شنبه) از اخراج صدها تن از کارمندان این شرکت طی ماه جاری به دنبال همه‌گیری بیماری کرونا و توقف پروازهای این شرکت خبر داد.

امارات همانند بسیاری از کشورهای منطقه تعداد زیادی مهاجر که بیشتر آن‌ها از فقیرترین کشورهای جنوب آسیا هستند را در خود جای داده است.

*س_برچسب‌ها_س*