یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

وزیر نیرو روند اجرایی سد باباحیدر چهارمحال و بختیاری را ارزیابی کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزیر نیرو روند اجرایی سد باباحیدر چهارمحال و بختیاری را ارزیابی کرد

شهرکرد - ایرنا - وزیر نیرو روز شنبه 22 آبان در سفر به چهارمحال و بختیاری از سد باباحیدر شهرستان فارسان این استان دیدن و از نزدیک روند اجرایی این طرح را ارزیابی کرد.

علی‌اکبر محرابیان که روز شنبه به منظور دیدار از طرح‌های مهم چهارمحال و بختیاری به این استان سفرکرد، پس از دیدار با امام جمعه شهرکرد، از سد خرسان3 در شهرستان لردگان دیدن کرد و پس از آن با حضور در شهرستان کوهرنگ و گفت‌وگو با مردم منطقه بیرگان و بررسی مشکلات و چالش‌های اجرای سد کوهرنگ 3 به شهرستان فارسان سفر کرد.

وی در چهارمین برنامه کاری خود، با حضور در شهرستان فارسان، از نزدیک روند اجرایی سد باباحیدر که از پیشرفت اجرایی بالایی برخوردار شده است را مورد ارزیابی قرار داد و بر اختصاص اعتبار و تسریع بر روند اجرایی این طرح تاکید کرد.

فرودس کریمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری در این دیدار گفت: این طرح 45 میلیارد تومان اعتبار در حساب خود دارد و انتظار می‌رود انرژی مضاعفی گذاشته شود تا این طرح بزودی تکمیل شود.

همچنین در این دیدار مقرر شد تا این طرح یا تا پایان سال و یا تا خرداد سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی سد باباحیدر در شهرستان فارسان قرار است آب شرب ساکنان این شهرستان را تامین کند که محل احداث سد مخزنی غدیر در فاصله 47 کیلومتری شهرستان شهرکرد بر روی رودخانه سرآب باباحیدر قرار دارد.

منبع اصلی آب این طرح از 2 سرشاخه سراب و بردی تشکیل شده که شاخه اصلی آن سرشاخه سرآب است که از طریق چشمه سراب تغذیه می‌شود.

اهداف این طرح شامل تامین آب شرب و صنعت، تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی پایاب حوضه به میزان یک هزار و 450 هکتار و ذخیره‌سازی و تنظیم آب رودخانه سراب است.

وزیر نیرو روز شنبه به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب استان چهارمحال و بختیاری و بازدید از برخی طرح‌های آبرسانی از جمله طرح بن به بروجن، سد کوهرنگ 3، سد باباحیدر و سد خرسان 3 به این استان سفر کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*