یک‌شنبه 13 خرداد 1403

وضعیت بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد از زبان استاندار

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
وضعیت بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد از زبان استاندار

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نرخ بیکاری استان را شش درصد عنوان کرد و گفت: با افتتاح و پایان ساخت دو ابرپروژه پتروشیمی گچساران و سد چم شیر، جمعیت کارگر این پروژه‌ها بیکار شدند و آمار بیکاری کمی افزایش یافت.

سیدعلی احمدزاده ظهر دیروز در جمع روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز روابط عمومی و دهه کرامت اظهار داشت: روابط عمومی‌ها زبان گویای دولت هستید و اگر دولت مطلبی بیان می‌کند شما به عنوان پیشانی کار باید آن‌را به سمع و اطلاع مردم برسانید. کمترین کاری که شما روابط عمومی‌ها می‌توانید انجام دهید اینکه حرف دولت را به اطلاع همکاران خود برسانید، افزود: روابط عمومی‌ها مردم را از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت خصوصاً در حوزه دستگاهی خود آگاه کنند.

خبر مرتبط گزارش مهم درباره اقتصاد ایران / نرخ بیکاری کاهشی شد

نرخ بیکاری که در سه ماه اول سال 1382 به 11.6 درصد رسیده بود به روند کاهشی خود ادامه داد؛ به طوری که در سه ماه اول مورد گزارش نرخ بیکاری به 10.4 درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه انتظار از روابط عمومی‌ها بالا است، ابراز کرد: روابط عمومی صنعت و معدن در حوزه کاری خود، آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی نیز در حوزه خود اقدامات دولت را بازگو کنند سایر روابط عمومی‌ها به مانند این دستگاه‌ها آنچه دولت سیزدهم در این زمینه انجام داده را مطرح کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان این مطلب که هیچ فردی در حوزه روابط عمومی نباید بی‌تفاوت از کنار کارهای صورت گرفته بگذرد، افزود: ضعفی که وجود دارد و بارها در جلسات با جریانات همراه دولت حتی گروه‌های سیاسی که همراه دولت نیستند اما دلسوز انقلاب هستند مطرح می‌شود همه اذغان می‌کنند کارهای خوبی در دولت سیزدهم صورت گرفته اما بیان نمی‌شود. یکی از چهره‌های سیاسی کهگیلویه بزرگ با من تماس گرفت و گفت دولت کارها و خدمات بزرگی در چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی انجام داده اما چون اطلاع‌رسانی نمی‌شوند مردم بی‌خبر هستند.

خبر مرتبط وزیر کار: دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد تاریخی ثبت کرد

وزیر کار از ثبت یک رکورد تاریخی در دولت سیزدهم جهت کاهش نرخ بیکاری خبر داد.

وی از عدم اطلاع‌رسانی خدمات دولت انتقاد کرد و ادامه داد: خدمات دولت به خوبی بیان نمی‌شود، روابط عمومی‌ها مسئول بیان خدمات دولت هستند و پیشنهاد دادیم که برای انعکاس آنچه دولت سیزدهم انجام داده سایت‌های خبری راه‌اندازی شود و همه ادارات کل به صورت رسمی باید سایت داشته باشد و کارهای انجام شده و یا در دست اقدام دولت توسط دستگاه اجرایی به وسیله آن بیان شود. هجمه‌ها علیه دولت زیاد است، گاهی شاهدیم دروغ‌هایی که هیچ مبنایی ندارند علیه دولت مطرح می‌شود و برای اینکه مردم این دروغ‌ها را باور نکنند نیازمند فعال بودن روابط عمومی‌ها هستیم.

احمدزاده از روابط عمومی‌ها به عنوان سخنگوی‌های دولت یاد کرد و گفت: روابط عمومی‌ها نسبت به اخبار دروغی که با هدف ضربه زدن به دولت و نادیده گرفتن اقدامات صورت گرفته مطرح می‌شود بی‌تفاوت نباشند تکلیف اخلاقی و قانونی دارند که در برابر دروغ‌ها روشنگری کرده و خدمات را بیان کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در مدتی که استاندار هستم خبرهای کذب زیادی علیه ما منتشر شد، گفت: همواره بر رفتار همراه با کرامت تأکید داریم و ضرورتی نمی‌بینیم به این مطالب پاسخ دهیم چرا که کارهای مهمتر از پاسخ به این مطالب داریم اما روابط عمومی‌ها اجازه دروغ پردازی‌ها را ندهید و با انعکاس واقعیت‌ها اجازه ندهند برخی‌ها به وسیله دروغ به خواسته خود برسند.

احمدزاده به یک نمونه از دروغ پردازی‌ها پرداخت و گفت: دولت سیزدهم اشتغال خوبی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرد، حتی به هدف اشتغال سال گذشته رسیدیم اما رسانه‌ها خبر زدند که استان آخر در زمینه ایجاد اشتغال هستیم. در نشست استانداران با حضور رئیس جمهور پنج استان با آمار بالای بیکاری مطرح و رئیس جمهور دستوراتی برای حل مشکل بیکاری این استان‌ها ارائه داد که کهگیلویه وبویراحمد در میان این پنج استان قرار نداشت پس چطور ما رتبه آخر ایجاد اشتغال و اول بیکاری هستیم؟.

وی نرخ بیکاری استان را شش درصد عنوان کرد و گفت با افتتاح و پایان ساخت دو ابرپروژه پتروشیمی گچساران و سد چم شیر، جمعیت کارگر این پروژه‌ها بیکار شدند و آمار بیکاری کمی افزایش یافت که در تلاش هستیم تا چند پروژه بزرگ تعریف کنیم و این نیروهای متخصص در آن پروژه‌ها مشغول به کار شوند اما در مجموع بیکاری در استان سیر نزولی دارد. فرهنگ کار در این استان ضعیف است همه می‌خواهند در دستگاه‌های دولتی جذب شوند، شغل فقط شغل دولتی نیست و درآمد بازار بیشتر از کار دولتی است، اما چون فرهنگ کار نداریم دنبال کار نمی‌رویم و شغل دولتی می‌خواهیم.

وی تصریح کرد: مردم به من مراجعه می‌کنند و شغل می‌خواهند آنها را راهنمایی می‌کنیم که جذب بازار شوند یا در آزمون‌ها شرکت کنند اما حاضر نیستند در آزمون‌ها شرکت کنند و برای خود شغلی داشته باشند. فرهنگ‌سازی برای شغل و کار نیازمند تلاش روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه است. حوزه روابط عمومی حوزه فعالیت افراد بی تفاوت نیست بلکه فعالیت‌ترین و با ذوق‌ترین افراد باید در روابط عمومی مشغول به کار شوند.

احمدزاده بر راه‌اندازی سایت‌ها برای انعکاس خدمات دولت تأکید کرد و گفت: روابط عمومی‌ها در فضای مجازی که بیشترین شبهه و دروغ‌پردازی‌ها علیه دولت مطرح می‌شود فعال باشند و راهکار درست و مناسب برای اطلاع رسانی خدمات در شبکه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی چهره‌های اسم و رسم‌دار در همین فضای مجازی شروع به تخریب دولت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سرتا پای آنچه در وضعیت این افراد مطرح می‌شود دروغ است که گفتیم این موارد در بین صف اولی ها بیشتر است، نمی‌گویم روابط عمومی‌ها جواب بدهند اما انتظار می‌رود حقایق را مطرح کنند. این جلسات برگزار و ارزیابی شود که کدام روابط عمومی امکانات و تجهیزات لازم را ندارد و به من اعلام کنید تا به مدیران آن دستگاه تذکر دهیم، ضمن اینکه روابط عمومی‌ها در دفاع از خانواده بزرگ دولت تلاش کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

وضعیت بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد از زبان استاندار 2
وضعیت بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد از زبان استاندار 3