دوشنبه 16 مهر 1403

وقتی پای دلار در میان است!/ حملات رسانه‌ای اینترنشنال که دفع شدند

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
وقتی پای دلار در میان است!/ حملات رسانه‌ای اینترنشنال که دفع شدند

می‌توان اینترنشنال را در حکم شعبان بی‌مخ دانست که سردسته چماق‌داران و اوباش بود و در کودتای 28 مرداد هم خوش‌خدمتی‌های زیادی کرد. وقتی پای دلار در میان باشد، هر جنایت رسانه‌ای ممکن می‌شود.

به گزارش مهر، چند روز از اجرای عملیات وعده صادق 2 می‌گذرد و در آستانه یک سالگی عملیات وعده صادق یک هستیم. طی یک هفته گذشته پاسخ انتقامی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی تیتر اول اخبار تمام رسانه‌های جهان بوده است. در رژیم صهیونیستی نیز رسانه‌های این رژیم جعلی ابعاد این پاسخ را در صدر رسانه‌های خود قرار دادند.

پس از این پاسخ کوبنده نظامی، نماز جمعه میلیونی تهران با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی تبدیل به تیتر اول رسانه‌های دنیا شد که تصویر سخنرانی رهبر انقلاب در آن، با سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مقایسه شد که با دستانی لرزان کاغذ سخنرانی را مقابل خود گرفته بود.

اما رژیم صهیونیستی اگر در میدان نظامی هماورد خوب و مناسبی نیست، در میادین دیگر، زورآزمایی کرده و قدرت خود را به رخ می‌کشد. یکی از این‌میادین، جنگ رسانه و تبلیغات است که پیاده‌نظامش، شبکه‌های فارسی‌زبان لندنی هستند که یکی از مشخص‌ترین تکالیف‌شان ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم و تفکیک دو مفهوم ایران و جمهوری اسلامی است.

از همان شب آغاز عملیات وعده صادق شبکه فارسی زبان اینترنشنال (دقت کنیم که این‌اسم نیازی به همراهی عنوان «ایران» ندارد)، آتش توپخانه خود را آغاز کرد؛ دروغ گویی همراه با کوچک نمایی عملیات و ایجاد رعب و وحشت در دل مخاطبان. این شبکه که حالا بر سر جنازه فروپاشیده شبکه فارسی زبان من و تو کار خود و آن‌شبکه ورشکسته را ادامه می‌دهد، از شب آغاز عملیات وعده صادق علی رغم اعلام سپاه پاسداران مبنی بر شلیک بیش از 200 موشک به قلب فلسطین اشغالی تاکید می‌کرد تنها 180 موشک در این عملیات پرتاب شده و تنها چند مورد آن به هدف اصابت کرده است. در همان‌حال فیلم‌های مخاطبان در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد و تصاویر برخورد یک به یک موشک‌ها به اهدافشان را نشان می‌دادند.

با اجرای عملیات وعده صادق 2 این شبکه صهیونیستی تلاش کرد تصویر قدیمی‌اش از ایرانِ در محاصره را تقویت کرده و یک جنگ ترکیبی جدید را رقم بزند. چنان‌چه در هر وعده خبری‌اش چند فرد به‌ظاهر کارشناس خبر از قحطی و هجوم مردم در ایران به فروشگاه‌ها جهت فراهم کردن مایحتاج خود دادند

یکی از دروغ‌های اینترنشنال در شب عملیات وعده صادق نمایش عدم توانایی موشک‌های بالستیک ایرانی بود. به گفته کسری ناجی خبرنگار این شبکه که در تل آویو (مقر کارفرمای شبکه) مستقر است، موشک‌های ایرانی چون در مناطق دور از هدف به زمین رسیدند، گنبد آهنین نیازی به رهگیری آن‌ها احساس نکرد! این‌ادعای کذب نیز مقابل تصویر و فیلم‌هایی قرار داشت که سربازان اسرائیلی را در حالی که روی زمین دراز کشیده و پناه گرفته بودند، نشان می‌دادند.

جالب این است که با گذشت چند روز از عملیات وعده صادق 2 و اذعان قطره‌چکانی و به‌مرور سران رژیم صهیونیستی به تخریب و خسارات ناشی از حمله موشکی ایران، اینترنشنال هنوز نمی‌خواهد قبول کند که موشک‌های ایرانی بلای جان دلارهای تزریقی رژیم صهیونیستی به این شبکه شده است و همچنان در تلاش‌های مذبوحانه در تلاش است وعده صادق 2 را کوچک‌نمایی کند.

یکی دیگر از نمایش‌های شبکه اینترنشنال شادی دلار بگیران ایرانی از شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بود. البته همان‌طور که می‌دانیم، اولین بار نیست که این شبکه سعی در جلب رضایت کارفرمایانش دارد و سابقه فعالیت‌هایش در سال‌های 1398 و 1401 هنوز قابل یادآوری است.

اگر بخواهیم تصاویر دیروز و امروز را معادل‌سازی کنیم، می‌توان اینترنشنال را در حکم شعبان بی‌مخ دانست که سردسته چماق‌داران و اوباش بود و در کودتای 28 مرداد هم خوش‌خدمتی‌های زیادی به جریان استعماری آمریکا کرد. وقتی پای دلار در میان باشد، هر جنایتی از نوع رسانه‌ای ممکن می‌شود. همان‌طور که یکی از مجریان مرد این‌شبکه همزمان با حوادث سال 1401 در یک فایل صوتی اعلام کرد که فقط پول برایش مهم است و هرجا پول بیشتری بدهد آن‌جا کار می‌کند؛ حتی کیهان، می‌توان به این‌جمع‌بندی رسید که چه عوامل و عناصری در شبکه تروریستی اینترنشنال سنگر گرفته‌اند.

با اجرای عملیات وعده صادق 2 این شبکه صهیونیستی تلاش کرد تصویر قدیمی‌اش از ایرانِ در محاصره را تقویت کرده و یک جنگ ترکیبی جدید را رقم بزند. چنان‌چه در هر وعده خبری‌اش چند فرد به‌ظاهر کارشناس خبر از قحطی و هجوم مردم در ایران به فروشگاه‌ها جهت فراهم کردن مایحتاج خود دادند. اما این‌هجوم رسانه‌ای نیز با برملا شدن ماهیت فرد دلاربگیری که در تصاویر دوربین مداربسته فروشگاه مشخص شد، شکست خورد. این‌تلاش نیز مشخص کرد موشک‌های ایرانی علاوه بر سکوی گازی حیفا و آشیانه اف 35 های اسرائیلی، بقای چنین‌شبکه‌ای را نیز مورد چالش قرار داده است.

اینترنشنال در تمام شبکه‌های اجتماعی مهم یک صفحه دارد، اما بیشترین فعالیت خود را معطوف به اینستاگرام و دادن اخبار یک خطی و بدون منبع و منشأ کرده است. علت این‌رویکرد چیست؟ این شبکه مجازی به دلیل متن محور نبودن خود به کمک دروغ گویی اینترنشنال می‌آید و با دادن اطلاعات مخدوش و ناقص، ذهن مخاطب را دستکاری می‌کند که در واقع سویه دیگری از جنگ روانی است.

اما در آن طرف ماجرا و یکی دیگر از شبکه‌های فارسی‌زبانِ به‌ظاهر خیرخواه، یعنی بی‌بی‌سی فارسی نیز که هوشمندی فعالیت‌هایش نسبت به سال 1388 افت محسوسی داشته، شاهد عملیات کوچک‌نمایی محور مقاومت هستیم. به‌عنوان مثال در یکی از برنامه‌های گفتگو محور مجری برنامه با صحبت‌های مهمانش، خلع سلاح شد و هنگامی که کارشناس برنامه می‌گوید حزب الله لبنان و مردم غزه تا کنون با عزت و سربلندی در میدان نبرد با رژیم اشغالگر ایستادگی کردند، صدای کارشناس برنامه قطع و مخاطب به دیدن بخش بعدی دعوت می‌شود!

چراغ سبز یک شبکه ورشکسته به چماقدارانش

شبکه لندن نشین سعودی‌صهیونیستی من و تو یکی دیگر از شبکه‌هایی است که طی سال‌های گذشته، در جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کرد. این‌شبکه با ساخت برنامه‌های سرگرمی‌محور پیش می‌رفت و سویه فان ماجرا را به عهده داشت. حالت زرد و عامه‌پسند بودن برنامه‌های این‌شبکه هم پوششی بود تا مرجان و کیوان عباسی از طریق فضای سلطنت طلبانه و جانبداری از خاندان پهلوی و در ادامه ربع پهلوی به نفرت پراکنی علیه ایران اسلامی بپردازند و دلار بگیرند.

اما کارفرما که پس از مدتی از خوش رقصی درشت و محسوس این شبکه ناراضی بود. دستور تعطیلی آن را داد. همین امر سبب شد مالکیت تمام و کمال این شبکه به دست رژیم صهیونیستی بیافتد و به دنبال عملیات وعده صادق 1 رژیم اشغال گر تصمیم گرفت هزینه‌هایی را صرف خسارت ناشی از حمله موشکی ایران کند نه ادامه کار یک‌شبکه ورشکسته.

حالا و پس از انجام عملیات وعده صادق 2 با به‌هم ریختن موازنه معادلات رژیم صهیونیستی و آمریکا به نفع ایران، کارکنان این شبکه چراغ سبز دوباره‌ای برای از سر گیری فعالیت‌های خود گرفته‌اند؛ همان‌هایی که از واریز دلارهایی با طمع خون زنان و کودکان فلسطینی خرسند می‌شوند و در نهایت هم دم به تله می‌دهند. به این ترتیب رژیم صهیونیستی با تلاش برای فعالیت دوباره این شبکه به دنبال راهی است تا شاید میدان جنگ نرم و هماوردی رسانه‌ای خود با ایران را تقویت کند.

من و تو در اطلاعیه‌ای اعلام کرده استمرارش در پخش منوط به خرید اشتراک توسط ایرانیان خارج از کشور است تا خود را یک شبکه مستقل و خصوصی جلوه دهد! به نظر می‌رسد درباره این‌نمایش رسانه‌ای نیاز به توضیح بیشتر نیست!