یک‌شنبه 15 مهر 1403

ویرانی‌های گسترده نوار غزه به روایت «آکسیوس»

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ویرانی‌های گسترده نوار غزه به روایت «آکسیوس»

اقتصادنیوز: تارنمای خبری تحلیلی «اکسیوس» گزارش داد که حدود 60 درصد از ساختمان ها یا زیرساخت ها در نوار غزه در جنگ یک سال گذشته آسیب دیده یا ویران شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این تارنمای آمریکایی آورده است که تجزیه و تحلیل اطلاعات ماهواره ای در دانشگاه ایالتی اورگان نشان می دهد که حملات هوایی و عملیات زمینی رژیم اسرائیل در یک سال گذشته حدود 60 درصد از زیرساخت های ضروری برای زندگی روزمره فلسطینیان غزه را ویران کرده است.

طبق این گزارش، با تشدید جنگ و گسترش آن به جنوب لبنان، بحران انسانی در غزه حتی بدتر شده است. مقامات بهداشت محلی اعلام کردند که از 7 اکتبر سال قبل تاکنون بیش از 41 هزار 600 فلسطینی در حملات رژیم اسرائیل به شهادت رسیده اند. وزارت بهداشت فلسطین از شهادت بیش از 11 هزار و 300 کودک و نزدیک به 6 هزار و 300 زن در جنگ یکساله خبر داد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که وی تاکنون هیچ گاه چنین سطحی از مرگ و ویرانی را که در چند ماه گذشته در غزه رخ داد، شاهد نبوده است.

طبق این گزارش، آژانس هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل تخمین زده است در طول یک سال جنگ حدود 90 درصد از جمعیت غزه حداقل یک بار مجبور به ترک محل زندگی خود شدند. بسیاری از فلسطینی‌ها نیز به اجبار چندین بار خانه‌های خود را ترک کرده اند.

خبر مرتبط رایزنی مهم مصر برای آتش‌بس فوری در غزه / اسرائیل چه در سر دارد؟

اقتصادنیوز: رسانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مصر در راستای تلاش‌های خود برای میانجیگری میان حزب‌الله لبنان و تل‌آویو، رایزنی‌های دیپلماتیک گسترده‌ای را برای برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس میان 2 طرف آغاز کرده است.

اکسیوس افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل داده های ماهواره ای که از سوی دانشگاه ایالتی اورگان انجام شد، عملیات نظامی اسرائیل تقریباً به 60 درصد از ساختمان ها در غزه آسیب رسانده یا آن ها ویران کرده است. دو تحلیل تازه از تصاویر مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل نشان می دهد حدود 227 هزار و 591 واحد مسکونی به همراه 68 درصد از شبکه جاده‌ای در این منطقه آسیب دیده یا ویران شده است.

سازمان خیریه بین‌المللی آکسفام نیز اعلام کرد «تنها 17 بیمارستان از 36 بیمارستان غزه تا حدی مشغول فعالیت هستند؛ این در حالی است که همه آن ها با کمبود سوخت، تجهیزات پزشکی و آب سالم مواجه‌اند».

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ویرانی‌های گسترده نوار غزه به روایت «آکسیوس» 2
ویرانی‌های گسترده نوار غزه به روایت «آکسیوس» 3