جمعه 10 فروردین 1403

ویسی: محکوم به ماندن در لیگ هستیم / رابطه صمیمانه‌ای با اسکوچیچ دارم

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
ویسی: محکوم به ماندن در لیگ هستیم / رابطه صمیمانه‌ای با اسکوچیچ دارم

عبدالله ویسی، سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: محکوم به ماندن در لیگ برتر هستیم، چون تیم‌مان خیلی خوب بسته شده و حیف است به لیگ پایین‌تر برود.

عبدالله ویسی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص شرایط اخیر پیکان و تحولی که در امر امتیازگیری در این تیم به وجود آمد، صحبت کرد که این مصاحبه را می‌خوانید:

مشکلات خط دفاعی را کاهش دادیم سرمربی پیکان در ابتدا اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما، کاهش مشکلات و تقویت سیستم دفاعی تیم بود. پیکان تیمی است که در اکثر بازی‌هایش موفق به گلزنی بوده، اما بسیاری از بازی‌های خود را با گل خورده به اتمام رسانده است. در این مدت نشستیم و فکر کردیم، برنامه‌ریزی و تمرین کردیم تا آمار گل خورده را پایین بیاوریم و خوشبختانه در دو دیدار اخیر، این برنامه‌ها به حالت اجرایی در آمده است.

گل نخوریم، گل می‌زنیم وی افزود: من به بازیکنانم اعتماد کامل دارم. هفته قبل و در بازی خارج از خانه مقابل ذوب‌آهن یک گل خوردیم و این هفته کلین‌شیت کردیم و اصلا گل نخوردیم. این برای من یک اتفاق امیدوارکننده است. در فوتبال گل نخوریم، می‌توانیم گل بزنیم. در واقع در هر دو بازی، از گلی که زدیم، دفاع کردیم هرچند فرصت‌های دیگری برای زدن گل‌های بیشتر هم داشتیم، اما نشد. مهم کسب سه امتیاز بود که به دست آمد.

چهار دروازه‌بان خوب داریم از ویسی در مورد شرایط دروازه‌بان‌های این تیم پرسیدیم که این طور پاسخ داد: در این بازی از آرام هاراپتیان استفاده کردم، اما از نگاه من فرقی نمی‌کند چه کسی درون دروازه بایستد، چون ما چهار گلر خوب داریم و هر چهار نفر بیشتری تلاش خود را در تمرینات به کار می‌گیرند تا به تیم‌مان کمک کنند. آرام و شیخ‌ویسی دو گلر باتجربه هستند. مهدی امینی با خودم در سپاهان بوده و بازیکنی جوان، اما باتجربه و کم حاشیه است. یک گلر جوان دیگر هم داریم به نام رضایی که خیلی خوب تمرین می‌کند و آینده‌دار است. تا به حال از هر سه دروازه‌بان تیم‌مان استفاده شده و امیدوارم شرایطی پیش بیاید تا گلر چهارم هم بازی کند.

محکوم به ماندن در لیگ هستیم این مربی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را داراست، ادامه داد: شرایط تیم از نظر روحی خوب است. اتحاد خوبی بین بازیکنان و کادرفنی و مدیریتی وجود دارد و می‌خواهیم با استفاده از این شرایط، به کارمان ادامه بدهیم. در یک کلام بگویم محکوم به ماندن در لیگ برتر هستیم. این تیم پتانسیل بالایی دارد و خیلی خوب بسته شده به همین علت حیف است به لیگ پایین‌تر برود. تیمی مثل پیکان با این تاریخچه قوی و زیرساخت‌های خوب، زمین‌های تمرین، سالن بدنسازی و استخر و... باید همیشه در لیگ برتر باشد. این‌ها نیاز‌های اولیه برای باشگاهداری است که اکثر باشگاه‌ها از آن بی‌بهره هستند، اما پیکان از این نظر تامین است. ما تیمی نیستیم که به افتادن فکر کند. روزی در حضور مدیر کارخانه هم گفتم نه تنها دنبال حفظ پیکان در لیگ برتر هستیم بلکه قصد داریم در فصل بعد با تقویت تیم و جذب چند مهره خوب، برای گرفتن سهمیه تلاش کنیم.

از اول هم گفتیم لیگ نباید برگزار شود ویسی در پاسخ به اینکه در وضعیت بازگشت موج دوم کرونا، چه نظری در مورد ادامه بازی‌ها دارد، اضافه کرد: ما از اول هم گفتیم لیگ به خاطر شیوع کرونا برگزار نشود، اما چون پیکان ته جدول بود، گفتند پیکانی‌ها به خاطر خودشان چنین حرف‌هایی می‌زند. حالا متاسفانه می‌بینیم که بازیکنان بازیکنان دو تیم گرفتار شده‌اند. امیدوارم حال این بازیکنان مبتلا به کرونا هر چه زودتر خوب شود، چون منبع درآمدشان از فوتبال است. به هر حال، شرایط انجام بازی در این وضعیت سخت است و ممکن است حتی در آینده، با آسیب‌های جدی ببینند و آینده‌شان به خطر بیفتد. در شرایط فعلی همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و بازی‌ها را ادامه بدهیم تا این فصل به پایان برسد. امیدوارم این شش بازی که تا پایان لیگ باقی مانده در صحت و سلامت برگزار شود.

با اسکوچیچ رابطه صمیمانه‌ای دارم سرمربی پیکان با اشاره به دیدارهایش با دراگان اسکوچیچ افزود: من با اسکوچیچ قبل از اینکه سرمربی تیم ملی شود، آشنایی داشتم. او بعد از این اتفاق هم به پیکانشهر محل تمرینات ما آمد و همچنین قبل از بازی با گل‌گهر در اردوی پیکان حاضر شد. من و اسکوچیچ رابطه خوبی داریم و هرازگاهی با یکدیگر صحبت می‌کنیم. واقعا آرزو می‌کنم تیم ملی با حضور اسکوچیچ از گروهش به دور بعدی صعود کند. این را هم بگویم که من با کارلوس کی‌روش هم رابطه خوبی داشتم، چون فکر می‌کنم این مسائل، از جله وظایف همه ماست. همه باید سرباز تیم ملی باشیم. موفقیت تیم ملی، فوتبال را در کشورمان شکوفا می‌کند و به جوان‌ها انگیزه پیشرفت می‌دهد. چه چیزی بهتر از اینکه جوان‌ها دنبال ورزش باشند.

به برد مقابل سایپا امیدوارم ویسی در پایان صحبت‌هایش، با اشاره به دیدار این هفته مقابل سایپا، گفت: این بازی هم برای ما مثل دیدار‌های دیگر است و فقط سه امتیاز دارد، اما می‌خواهیم با ارائه یک بازی خوب و منطقی، سه امتیاز را بگیریم. به دیدار پیکان و سایپا، دربی خودروسازان هم می‌گویند، ولی دنبال این حواشی نیستیم، زیرا برای ما انجام یک بازی خوب و کسب سه امتیاز مهم است. باید مثل بازی با گل‌گهر یا ذوب‌آهن باشیم و همه تلاش‌مان را به کار بگیریم تا به پیروزی برسیم. فکر می‌کنم بازی راحتی در پیش نیست. سایپا در مشهد از شهرخودرو امتیاز گرفت آن هم در حالی که ضربه پنالتی‌شان توسط مهدی رحمتی مهار شد. همچنین با استقلال و سپاهان به تساوی رسیدند که نشان از قدرت بالای این تیم در بازگشت به لیگ می‌دهد. با این حال به برد مقابل سایپا امیدوارم.

ویسی: محکوم به ماندن در لیگ هستیم / رابطه صمیمانه‌ای با اسکوچیچ دارم 2