یک‌شنبه 8 مهر 1403

پاتک پلیس پایتخت به اراذل و اوباش

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پاتک پلیس پایتخت به اراذل و اوباش

ایرنا - تهران - رییس پلیس پایتخت اعلام کرد: نخستین مرحله از اجرای طرح اقتدار با رویکرد برخورد با اراذل و اوباش در 359 نقطه تهران برگزار شد.

سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در حاشیه نمایشگاه نخستین مرحله اجرای طرح اقتدار که در مرکز فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد گفت: از ابتدای هفته جاری در 359 نقطه تهران این طرح اجرا شده که بر همین اساس تاکنون 257 پرونده تشکیل و از این تعداد 121 پرونده مربوط به شرارت و درگیری، باج گیری و... بوده 18 پرونده نیز حمل سلاح است.

رئیس پلیس تهران به تشکیل پرونده های دیگری در راستای اجرای طرح اقتدار اشاره کرد و افزود: 39 پرونده شامل پخش مشروبات الکلی و 79 پرونده درباره مزاحمت نوامیس تشکیل شد.

وی به پرونده های مربوط به دستگیری اراذل و اوباش اشاره و عنوان کرد: برای 247 نفر پرونده تشکیل شد که 109 نفر از آنان اراذل سطح دار هستند. رئیس پلیس تهران تعداد کل دستگیر شده‌ها را 577 اعلام کرد و گفت: 24 نفر در زمینه توزیع مشروبات الکلی و 18 نفر هم به علت حمل سلاح دستگیر شدند.

وی به کشفیات در راستای اجرای طرح اقتدار اشاره و خاطر نشان کرد: 43 قبضه سلاح جنگی، 43 قبضه سلاح سرد، 15 لیتر مشروبات در این طرح کشف شد و در همین راستا 19 دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز از این افراد توقیف شد.

این مقام ارشد انتطامی به موارد تخلف واحدهای صنفی اشاره کرد و افزود: 2 هزار و 241 مراکز صنفی در سطح شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به برررسی های انجام شده 100 مورد واحد صنفی متخلف شناخته شدند. وی همچنین گفت: در اجرای طرح اقتدار 689 دستگاه موتورسیکلت و خودرو احتکاری کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی با اشاره به اجرای طرح ترافیک و دیدگاه پلیس پایتخت در این حوزه اظهار داشت: پلیس پایتخت دیدگاه و نظرات خود را در مورد طرح ترافیک ارائه داده و در حال حاضر منتظر تصمیم جمعی است اما با این وجود طی سه روز گذشته ترافیک تهران کاهش یافته است.

"طرح اقتدار" پلیس امنیت با هدف برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس، فروشندگان سلاح و افرادی که در پارک‌ها، قهوه خانه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان می کنند اجرا می شود.

*س_برچسب‌ها_س*