جمعه 7 اردیبهشت 1403

پارسایی و دلسوزی خالصانه برای انقلاب از خصوصیات بارز آیت الله یزدی بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پارسایی و دلسوزی خالصانه برای انقلاب از خصوصیات بارز آیت الله یزدی بود

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پارسایی، زهد و دلسوزی خالصانه برای انقلاب اسلامی ایران از خصوصیات بارز آیت الله یزدی بود.

به گزارش ایرنا آیت‌الله احمد مبلغی روز جمعه اظهار داشت: آیت‌الله یزدی (ره) از شخصیت‌های معروف قبل و بعد انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، ایشان قبل از پیروزی انقلاب تحرک بسیار زیادی در ارتباط با نظام به همراه با امام خمینی (ره) داشتند و در بین جمعی که در قم بودند درخشش خاصی در این زمینه داشت.

وی افزود: اوایل پیروزی انقلاب حضور پررنگ ایشان در جمع روحانیت انقلابی، بیش از دیگران مشاهده می‌شد و در بستر و تداوم انقلاب نیز این بودن و دلسوزی داشتن برای انقلاب، به‌عنوان ویژگی این شخصیت راحل ایشان بود. نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در کنار حضرت امام (ره) و بعد ایشان نیز همراه با مقام معظم رهبری بودن، ویژگی بعدی این شخصیت به‌حساب می‌آید که ویژگی کمی نیست. وی تصریح کرد: آیت‌الله یزدی چند خصوصیات داشت، یکی زاهد بودن ایشان بود، این زهد و پارسایی امری است که به آن همگی اعتراف می‌کنند و دیگر اینکه صراحت لهجه داشت، در تعارفات باقی نمی‌ماند و همچنین دلسوز انقلاب بود، اگر احساس میکرد انقلاب در یک جایی می‌خواهد ضعفی پیدا کند به‌سرعت حضور به هم می‌رساند. آیت‌الله مبلغی اضافه کرد: خداوند متعال آیت‌الله یزدی را رحمت کند و به مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و مردم انقلابی ایران اسلامی ارتحال این عالم بسیار دلسوز را تسلیت عرض می‌نمائیم.

*س_برچسب‌ها_س*