شنبه 16 تیر 1403

پاسخ سازمان خصوصی‌سازی به یک گزارش + توضیح تسنیم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
پاسخ سازمان خصوصی‌سازی به یک گزارش + توضیح تسنیم

سازمان خصوصی‌سازی به گزارش خبرگزاری تسنیم درباره مشکل مالکیت باشگاه پرسپولیس پاسخ داد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، 11 تیرماه خبری درباره دلیل تأخیر به وجود آمده در ثبت اسامی بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس در تابلوی نماد این باشگاه در فرابورس در خبرگزاری تسنیم منتشر و در آن اشاره شد با گذشت بیش از دو ماه از مراسم واگذاری استقلال و پرسپولیس، هنوز نام خریداران باشگاه پرسپولیس در تابلوی نماد این باشگاه به ثبت نرسیده است. همچنین به گفته مدیران باشگاه، تا این لحظه هیچ کمکی از سوی کنسرسیوم بانک‌ها به سرخپوشان نشده است.

این اتفاق در حالی رقم خورده که نام خریداران باشگاه استقلال که همزمان با پرسپولیس به هلدینگ خلیج‌فارس و پتروشیمی‌های زیر مجموعه آن واگذار شد، در تاریخ 22 اردیبهشت‌ماه در تابلوی فرابورس به ثبت رسید اما برای پرسپولیس با گذشت حدود 70 روز هنوز این اتفاق نیفتاده است.

مشکل عجیب پرسپولیس؛ 3 بانک خریدار مدارک را تحویل نداده‌اند!

گزارش خبرگزاری تسنیم با واکنش سازمان خصوصی‌سازی همراه شده و این سازمان جوابیه‌ای را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده که عیناً آن را در زیر می‌خوانید:

«در ارتباط با واگذاری 85 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از بانک‌های شهر، تجارت، ملت، صادرات، رفاه کارگران و اقتصاد نوین، با توجه به ترکیب خریداران، واگذاری و تشریفات اداری و نقل و انتقال، روند طبیعی خود را طی می‌نماید لذا صرف‌نظر از مغایرت جزئیات خبر منتشره با وقایع مربوط به واگذاری مزبور، ضمن تاکید بر همکاران محترم آن خبرگزاری در خصوص پیگیری موضوعات و انتشار اخبار مربوط به خصوصی سازی از مبادی رسمی از طریق واحد روابط عمومی این سازمان، پاسخ این سازمان به گزارش مزبور، منتشر گردد.

روابط عمومی و همکاری‌های بین الملل سازمان خصوصی سازی».

توضیح تسنیم: سازمان خصوصی‌سازی در جوابیه خود از طی شدن «روند طبیعی» واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس یاد کرده و این در شرایطی است که 70 روز از زمان واگذاری می‌گذرد. کار استقلال دو ماه بعد از واگذاری انجام شده و احتمالاً از نظر دوستان در سازمان خصوصی‌سازی، این موضوع «غیر طبیعی» است! ظاهراً آنها بر این باور هستند که هر چقدر روند کار «طولانی‌تر» باشد، «طبیعی‌تر» خواهد بود!

روند واگذاری باشگاه پرسپولیس پس از امضای وزیر ورزش در مراسم واگذاری در تاریخ 5 اردیبهشت‌ماه، اکنون در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد و این سازمان باید مدارک مربوطه را از خریداران دریافت و سپس نامه مربوطه را به فرابورس ارسال کند تا نام خریداران جدید در تابلوی نماد این باشگاه ثبت شود؛ اتفاقی که تاکنون رخ نداده است.

همچنین پس از گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا درویش و پیمان حدادی به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره پرسپولیس نیز در جمع خبرنگاران به صورت واضح اعلام کردند که به جز بانک شهر تاکنون هیچ یک از بانک‌ها اقدامی برای کمک به باشگاه پرسپولیس انجام نداده‌اند و از سازمان خصوصی‌سازی خواستند تا باقی مانده فرآیند واگذاری نیز هر چه سریعتر طی شود.

همه این موارد در شرایطی رخ می‌دهد که واگذاری پرسپولیس به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده و در صورتی که روند کار همچنان «طبیعی» پیش برود ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. اینکه با وجود اظهارنظر مدیران پرسپولیس و همچنین ثبتِ نام وزارت ورزش به عنوان مالک پرسپولیس در تابلوی نماد فرابورس، سازمان خصوصی سازی چگونه همه چیز را مغایر با وقایع مربوط می‌داند، پرسشی است که این سازمان باید به آن پاسخ دهد.