دوشنبه 16 مهر 1403

پایان کار ساختمان های اداری مشروط به مناسب سازی برای تردد معلولان شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پایان کار ساختمان های اداری مشروط به مناسب سازی برای تردد معلولان شد

بجنورد - ایرنا - استاندارخراسان شمالی صدور پایان کار برای ساختمان های جدید اداری در این استان را مشروط به رعایت استاندارد سازی برای تردد معلولان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی محمد علی شجاعی روز یکشنبه در نخستین مجمع مشورتی افراد دارای معلولیت استان در سال جاری صدور پایان کار برای ساختمان های جدید اداری در این استان را بدون داشتن استانداردهای لازم برای تردد معلولان ممنوع اعلام کرد. نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی همچنین از شهرداری ها نیز خواست تا معابر عمومی شهرها را برای تردد معلولان مطابق با قوانین جدید مرتبط استاندارد سازی کنند تا مشکلی برای تردد این قشر در معابر عمومی ایجاد نشود. شجاعی همچنین شهرداران بجنورد، شیروان و اسفراین که دوم سوم جمعیت شهری استان خراسان شمالی نیز در این شهرها سکونت دارند را موظف کرد حداقل در یک پروسه زمانی سه ماهه یک دستگاه اتوبوس ویژه معلولان خریداری و به کار گیرند. استاندار خراسان شمالی پیگیری رفع مشکل اشتغال و مسکن خانواده های دارای ورزشکار معلول جایز رتبه جهانی را از دیگر مطالبات این قشر دانست و اظهارداشت: برای این افراد فضای ورزشی لازم شناسایی و مناسب سازی شود.

وی با بیان اینکه شهرستان شیروان تا کنون در حوزه مناسب سازی عملکرد خوبی داشته افزود: سایر شهرداری ها باید طبق برنامه زمان بندی شده تا پایان سال مشکلات این اقشار را حل کنند.

استاندار خراسان شمالی خواستار تدوین طرح آمایش مسکن برای معلولان استان شد و افزود: همچنین ساخت مجتمع چند منظوره برای افراد دارای معلول استان هم باید پیگیری شود.

خراسان شمالی دارای 863 هزار نفر جمعیت است و نزدیک به 2.5 درصد از این جمعیت را معلولان تشکیل می دهند.

هدف اصلی از تشکیل این مجمع رفع مشکلات و حمایت از افراد دارای معلولیت است لذا خود این اعضا هم باید پیگیر امور مربوط به این قشر باشند.

وی با بیان اینکه یکی از اقشاری که به حق گلایه دارند همین افراد دارای معلولیت هستند؛ تصریح کرد: درک از وضعیت این قشر مهم تر است تا اختصاص اعتبارات زیرا در برخی موارد نیاز به اعتبارات نیست. شجاعی با اشاره به یکی از مشکلات اساسی این قشر که در حوزه حمل و نقل شهری است خاطرنشان کرد:

*س_برچسب‌ها_س*