دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

پایش مرزها در پیاده‌روی اربعین امسال باسامانه‌های پهپادی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پایش مرزها در پیاده‌روی اربعین امسال باسامانه‌های پهپادی

طی مراسمی با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی، قرارگاه مرکزی جاده‌ای ستاد اربعین حسینی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی، با تقدیر از خدمات و اقدامات انجام شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز مرزهای چهارگانه تردد زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: با تأکیدات وزیر راه و شهرسازی در زمینه برگزاری هرچه بهتر و مطلوب‌تر مراسم اربعین حسینی در سال جاری، کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی از 2 ماه قبل، تشکیل و نشست‌های کاری و هماهنگی با سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

وی افزود: در این راستا، تشکیل قرارگاه‌های مرکزی در ستاد سازمان‌ها و قرارگاه‌های عملیاتی در پایانه‌های مرزی به تصویب رسید و امروز شاهد افتتاح قرارگاه مرکزی کمیته حمل و نقل جاده‌ای هستیم.

افندی زاده با بیان اینکه نگاه دولت و وزارت راه و شهرسازی درباره مراسم اربعین، عملیاتی است تأکید کرد: با توجه به اینکه بخش اعظم جابه جایی ها توسط ناوگان جاده‌ای انجام می‌شود، قرارگاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌بایست از مساعدت و همراهی ناوگان در اختیار سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها به منظور تأمین ناوگان مورد نیاز به ویژه در شرایط اوج تردد زائران از مرزها، بهره گیری کند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده به مسئولان، عموم هم وطنان و شاغلان بخش حمل و نقل جاده‌ای، تصریح کرد: لازم است، گزارش تمامی پروژه‌های انجام شده مستندسازی شده و به صورت تصویری و گرافیکی تهیه و انتشار پیدا کند.

آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای افزایش تردد زائران

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه از همه توان و ظرفیت بخش حمل و نقل جاده‌ای در جابه جایی مطلوب زائران اربعین حسینی در سال جاری به کار گرفته می‌شود، افزود: این سازمان تجربه خوبی از سال‌های قبل دارد و با شناسایی مشکلات و چالش‌ها، از سال گذشته نسبت به برطرف شدن این مشکلات و تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در پایانه‌های مرزی از جمله عملیات راهداری و رفع نقاط پرحادثه، افزایش ظرفیت ترددها در پایانه‌های مرزی، سامانه‌های پهپادی و دوربین‌های نظارتی، اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی تردد زائران خارجی از مرزهای شرقی کشور، بهسازی و تکمیل عملیات عمرانی در پایانه‌های مرزی، محوطه سازی و سایر امکانات مورد نیاز به انجام رسیده است.

امانی خاطرنشان کرد: در پایانه‌های مرزی مدیر عملیاتی و میدانی از سوی ستاد اربعین حسینی تعیین شود و هماهنگی‌های لازم با مدیران سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های حاضر در مرزها به نحو مطلوبی انجام شود. انتهای پیام /