یک‌شنبه 27 خرداد 1403

پایه و اساس هر جامعه انسانی همراهی و همدلی با یکدیگر است / فرهنگ صلح و سازش باید در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پایه و اساس هر جامعه انسانی همراهی و همدلی با یکدیگر است / فرهنگ صلح و سازش باید در جامعه نهادینه شود

فرامرز دانش از برگزاری مراسم باشکوه صلح و سازش بین دو خانواده زردکوهی پس از چندین سال در شهرستان سرباز خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون فرامرز دانش، فرماندار شهرستان سرباز گفت: مراسم صلح و سازش پس از چهار سال بین 2 خانواده زردکوهی که منجر به کشته شدن، مجروحیت و آوارگی چندین نفر شده بود بلاخره با پادرمیانی علما، معتمدین و ریش سفیدان در روستای مچکور این منطقه برگزار و با گذشت خانواده مقتول و مجروحین، قرارداد صلح و سازش بین خانواده های درگیر امضا شد.

وی افزود: پایه و اساس هر جامعه انسانی همراهی و همدلی بوده که باعث رشد و بهروزی می شود، و هدف از آن مصلحت گرایی نیست، بلکه خود صلح مصلحت است. فرماندار سرباز تصریح کرد: نبی اکرم (ص) فرموده آشتی دادن مردم بهتر از خواندن سالها نماز و روزه مستحبی بوده اما صلح در اسلام به پشتوانه صداقت، احترام عمیق به حقوق بشر و علاقه وافر به حفظ جان و مال و آبرو و آزادی تفکر و انتخاب آگاهانه بشر متکی است. وی اضافه کرد: برنامه ریزی درست در حوزه های فرهنگی و داشتن یک نقشه راه برای جلوگیری از درگیری ها باید سرلوحه عمل قرار گیرد و نقش معتمدان، ریش سفیدان و روحانیون می تواند در حل مناقشات محلی راه گشا باشد. دانش با بیان این که توسعه و پیشرفت در هر منطقه جز با اتحاد، همدلی، امنیت و آرامش میسر نمی شود، عنوان کرد: شهرستان سرباز با دارا بودن علمای برجسته و روشنفکر که در سطح کشور زبانزد خاص و عام هستند یک فرصت برای این منطقه محسوب می شود تا فرهنگ صلح و سازش، اتحاد و همدلی را در جامعه نهادینه کنند.

فرماندار شهرستان سرباز اضافه کرد: درگیری بین 2 خانواده زردکوهی دهستان سرکور از سال 96 به دلیل اختلافات خانوادگی آغاز و هر از چند گاهی شعله‌ور می‌شده و بر اثر این درگیری ها که از سال 99 شدت گرفته، یک نفر کشته و یک نفر مجروح شده بود.

انتهای پیام /