یک‌شنبه 15 مهر 1403

پدر شهیدان نجفلو، آسمانی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پدر شهیدان نجفلو، آسمانی شد

زنجان - ایرنا - رییس روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: پدر شهیدان ذبیح‌الله و عبادالله نجفلو از شهدای گرانقدر این استان، پس از سال ها تحمل درد و رنج دوری از فرزندان، به شهیدانش پیوست.

سید کریم خلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: حاج نصرت‌الله نجفلو که از جانبازان دوران دفاع مقدس بود بر اثر کهولت سن و ابتلا به بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و پیکرش در بهشت زهرا (س) شهر زنجان به خاک سپرده شد.

وی به شهادت 2 فرزند عزیز و گرانقدر این مرحوم اشاره کرد و اظهار داشت: عبادالله نجفلو در سال 1341 در روستای بالارود زنجان دیده به جهان گشود و سالهای شیرین و خاطره انگیز کودکی را در کنار خانواده سپری کرد و با فرارسیدن زمان ورود به مدرسه شروع به تحصیل کرد و توانست مقطع ابتدایی را با موفقیت پشت سر بگذارد خانواده نجفلو پس از مدتی به شهر زنجان نقل مکان کردند و عبادالله به عنوان شاگرد در یک مغازه خیاطی مشغول به کار شد. خلیلی ادامه داد: این شهید والامقام در کنار کسب و کار در مسجد پنج تن آل عبا (ع) فعالیت فرهنگی داشت که در سال 58 از طریق یگان اعزامی سپاه پاسداران وارد مناطق غربی کشور شد تا فرمان رهبر کبیر انقلاب را مبنی بر اینکه (کار غائله کردستان را یکسره کنید) اجابت کرده و با نیروهای ضد انقلاب مبارزه کند و در کنار دیگر رزمندگان و پاسداران پایه های نوپای انقلاب اسلامی را مستحکم سازد. وی افزود: شهید عبادالله به عنوان پاسدار مشغول به خدمت شد و سرانجام پس از رشادت ها و مجاهدت های بسیار، در نهایت 29 آبان ماه 59 در منطقه سومار، شهد گوارای وصال را نوشیده و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک این شهید راه ایثار و فداکاری مفقود شد و تاکنون نیز یافت نشده است. رییس روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: شهید ذبیح الله نجفلو، نیز دوم شهریور 47 در روستای باری از توابع شهرستان زنجان دیده به جهان گشود و سالهای خاطره انگیز کودکی را در کنار خانواده سپری کرد و تحصیلات مقطع ابتدایی را در مدرسه روستا گذراند و وارد مدرسه راهنمایی انوری شد و تحصیلات متوسطه خود را نیز در دبیرستان منتظری به پایان رسانده و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. خلیلی اظهار داششت: این شهید والامقام در فعالیت های مذهبی مسجد پنج تن آل عبا حضور و به فعالیت ورزشی در رشته کاراته علاقه وافر داشت و در سومین سال جنگ تحمیلی که 25 ساله بود تصمیم گرفت به ندای رهبر فرزانه‌اش لبیک گفته و با حضور در جبهه های جنگ، دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب نوپای اسلامی ادا کند. وی تصریح کرد: این شهید گرانقدر از طریق یگان بسیج سپاه پاسداران وارد مناطق عملیاتی شد و به عنوان بیسیم‌چی مشغول خدمت شد و سرانجام پس از رشادتها و دلاورمردی‌های بسیار در میدان نبرد، در نهایت هفتم اسفند ماه سال 62 در منطقه جزیره مجنون و در عملیات خیبر شهد گوارای وصال را نوشید و به درجه رفیع شهادت نایل آمد. خلیلی افزود: 14 سال پیکر مطهر این شهید گرانقدر مفقود بود تا اینکه سال 76 تفحص شده و به آغوش خانواده بازگشت و در مزار پایین شهدای زنجان به خاک سپرده شد.

*س_برچسب‌ها_س*