جمعه 30 شهریور 1403

پرداختن به هوش‌مصنوعی برگ برنده نمایشگاه سوم رصتا بود

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
پرداختن به هوش‌مصنوعی برگ برنده نمایشگاه سوم رصتا بود

دبیر سومین نمایشگاه ملی صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا)، به ارزیابی نمایشگاه سوم در نسبت با ادوار پیشین پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سومیندنمایشگاه رصتا با دبیری حمیدرضا نوابی برگزار شد.

نوابی درباره این دوره از نمایشگاه توضیح داد: نمایشگاه رصتا در انتهای سومین دوره خود به سر می‌برد و در این دوره ما با تغییر سیاست‌ها و رویکردها همراه بودیم. هدف ما این نبود که سکوهای نمایشی و دیگر پلتفرم‌ها تنها با هدف برپایی غرفه در نمایشگاه حاضر شوند و در این دوره، به‌تدریج به سمت رویدادمحوری قدم برداشتیم. این رویکرد چه در مجموعه‌هایی که با خود ساترا همکاری می‌کردند؛ مانند کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری، مجمع رصتا، تالار هوش مصنوعی و... و چه در سایر سکوها، وجود داشت و همه سکوهای فراگیر، با برنامه‌های اجرایی جهت جذب خیل عظیمی از مخاطبان کوشیدند.

وی افزود: در نظر گرفتن اعتبار سیصد هزارتومانی برای مخاطبان از سوی برخی از سکوها، در راستای فعالیت آن‌ها مفید بود و سبب شد که مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند. برخی از سکوهای نمایشی بزرگ دیگر نیز با اهدای هدیه و پکیج‌های متنوع سبب جذب مخاطب شدند. در مجموع ما با نشست‌ها و بخش‌های مختلف نمایشگاه من‌جمله تالار هوش مصنوعی، که یکی از بخش‌های اصلی بود، تلاش کردیم به‌سمت جذب مخاطب حرکت کنیم.

نوابی افزود: در خصوص هوش مصنوعی نکته بسیار حائز اهمیت این است که پس از تاکید و فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت پیگیری این موضوع و پیگیری دکتر جبلی ریاست سازمان صدا و سیما، مرکز هوش مصنوعی در سازمان تاسیس شد و ما هم در سومین نمایشگاه ملی صوت و تصویری فراگیر ایران (رصتا)، تالار هوش مصنوعی را افتتاح کردیم؛ سه پنل آموزشی داشتیم که افراد شرکت‌کننده در این دوره پس از پایان گواهینامه‌های معتبر دانشگاهی دریافت کردند و11 شرکت که در این زیست‌بوم در این خصوص فعالیت می‌کنند در نمایشگاه حاضر شدند و بحث‌های خوبی ارائه شد.

دبیر سومین نمایشگاه رصتا در بخش پایانی گفت‌وگو گفت: شاید از نظر کمی این دوره از نمایشگاه با ادوار پیشین تفاوت چشمگیری نداشته باشد اما در حوزه کیفی و محتوایی در نسبت با سال قبل بسیار بهتر عمل کردیم و این حاکی از تجربه حاصل شده و یافتن نقاط ضعف و قوت سبب شد که در این دوره از نمایشگاه عملکرد بهتری از لحاظ کیفی داشته باشیم.

245245

کد خبر 1960203