دوشنبه 16 مهر 1403

پرداخت وام جبران خسارت کرونا به 25 درصد از متقاضیان حوزه صنایع دستی زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پرداخت وام جبران خسارت کرونا به 25 درصد از متقاضیان حوزه صنایع دستی زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: تاکنون 25 درصد از فعالان صنایع دستی در این استان که متقاضی دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا شده بودند، موفق به دریافت این وام شده‌اند و دیگر آسیب دیدگان نیز از شبکه بانکی درخواست تسریع در پرداخت این تسهیلات را دارند.

امیر ارجمند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران از پرداخت تسهیلات جبران خسارت کرونا به فعالان رشته‌های صنایع‌دستی در استان خبر داد و افزود: هنرمندان صنایع‌دستی می توانند با ثبت‌نام در سامانه کارا متقاضی دریافت تسهیلات ناشی از خسارات کرونا شوند.

وی با بیان اینکه 494 پرونده صنایع‌دستی و 54 پرونده گردشگری در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که میزان اشتغال این پرونده ها 809 نفر است، اظهار داشت: انتظار می‌رود واحدهای آسیب‌دیده از کرونا که در استان فعالیت می‌کنند و واجد شرایط برای بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی هستند هرچه سریع‌تر به سامانه کارا به آدرس الکترونیکی kara.mcls.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

ارجمند خاطرنشان کرد: با ابلاغ دستورالعمل جدید، کارگاه‌های دارای نیروی کار بیمه نشده نیز واجد شرایط ارائه تسهیلات حمایتی قرار گرفته‌اند و می‌توانند ثبت‌نام خود را در سامانه مذکور انجام دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: با توجه به این‌که اشتغال‌زایی صنایع‌دستی در این استان از سایر بخش‌ها بیشتر است، با خسارات ناشی از وضعیت بحرانی ویروس کرونا، باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، بیش از 45 رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه به شمار می روند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان هم اکنون حدود 6 هزار نفر در این استان به طور مستقیم در رشته‌های مختلف صنایع دستی اشتغال دارند.

*س_برچسب‌ها_س*