سه‌شنبه 17 مهر 1403

پرداخت343 میلیارد تومان به طرح های بالای 60 درصد پیشرفت گیلان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پرداخت343 میلیارد تومان به طرح های بالای 60 درصد پیشرفت گیلان

رشت - ایرنا - دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانک های گیلان گفت: تا کنون نزدیک به 343 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های اولویت دار بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی استان پرداخت شده است.

احداله امیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به 207 طرح نیمه تمام معرفی شده دستگاههای اجرایی استان به بانکها که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: بالغ بر 800 میلیارد تومان تسهیلات برای این تعداد طرح پیش بینی شده که تاکنون نزدیک به 343 میلیارد تومان تسهیلات برای 131 طرح پرداخت شده است.

وی یکی از مزیت های پروژه های معرفی شده را امکان بهره برداری با کمترین هزینه عنوان و تصریح کرد: در واقع عمده کار را مجریان انجام داده اند؛ از این رو این طرح ها از اهمیت و شرایط خوبی برای بانک عامل برخوردارند.

امیری خاطرنشان کرد: اولویت صحیح برای انتخاب این پروژه ها باعث شده که با بهره برداری از آنها برای بیش از پنج هزار نفر اشتغالزایی شود.

وی به پیشرفت فیزیکی پروژه های نیمه تمام بالای 60 درصد استان اشاره و تصریح کرد: سال گذشته طی دو ماه از زمان پرداخت تسهیلات و اجرایی شدن کار، این پروژه ها 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و بعد آن بدلیل شیوع کرونا دو ماه کار تعطیل بود اما اکنون پیشرفت فیزیکی 17 درصدی به 42 درصد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود تا شهریورماه امسال؛ پیشرفت فیزیکی 70 تا 80 درصد برای این پروژه ها باشیم و 58 طرح صد درصد تکمیل خواهد شد و شاهد تثبیت اشتغال برای یک هزار و 250 نفر خواهیم بود.

دبیرشورای هماهنگی بانک های گیلان با بیان اینکه در حال حاضر در کمتر از 24 ساعت آمارها بروز رسانی می شود، تصریح کرد: طرح های نیمه تمام بالای 60 درصد معرفی شده 196 مورد بود که اکنون به 207 رسیده است.

امیری پیشنهاد کرد: طرح هایی که به علل مختلف قابلیت اجرایی شدن ندارند، حذف و طرح های دیگری جایگزین آنها شوند.

*س_برچسب‌ها_س*