چهارشنبه 4 مهر 1403

پزشکیان به خوبی نسل‌کشی اسرائیل را محکوم کرد / آمریکا با ملت ایران خصومت دارد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پزشکیان به خوبی نسل‌کشی اسرائیل را محکوم کرد / آمریکا با ملت ایران خصومت دارد

محمد کاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: آقای پزشکیان در در سخنان خود و همچنین دیدار‌هایی که با مقامات کشور‌ها داشت به درستی جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غرب آسیا را مورد محکومیت قرار داد.

پزشکیان جهانیان را به مبارزه با رژیم اسرائیل دعوت کرد

وی افزود: رئیس‌جمهور در سخنان خود از جهانیان دعوت کرد تا با ظلم آشکار اسرائیل بجنگند و همچنین از کشور‌های مسلمان خواست تا در برابر این رژیم غاصب همبستگی داشته باشند.

انبارلویی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور درباره مسأله تحریم‌ها گفت: رئیس‌جمهور درباره تحریم‌های ظالمانه نکات درستی را بیان کرد چرا که این مسئله بخشی از مبارزات آمریکا علیه مردم ایران است و باید به گوش جهانیان برسد، اما لازم است بدانیم که این امر به هیچ وجه قابلیت حل شدن ندارد و از آنجایی که ایالات متحده در موضع خصومت با ملت ایران قرار دارد تحت هیچ مذاکره و قراردادی حاضر نیست به تعهدات خود عمل کند و تحریم‌ها را بردارد که سند این گفته برجام است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی متذکر شد: دولت‌های قبل مدت زمان زیادی را با آمریکا و چند کشور اروپایی مذاکره کردند و قراردادی را به امضاء رساندند، اما رئیس‌جمهور وقت آمریکا علی‌رغم اینکه امضای مقامات این کشور پای برجام بود آن را پاره کرد البته نباید فراموش شود که این معاهده در زمان باراک اوباما هم عملیاتی نشده بود.

تنها راه مقابله با زورگویی آمریکا دور زدن تحریم‌ها است / امروز جهانیان وجود رژیم صهیونیستی را خطرناک می‌دانند

وی ادامه داد: این تصور که روزی آمریکا تحریم‌ها را علیه مردم ایران بردارد اشتباه است و تنها سیاستی که باید در برابر رفتار‌های زورمعابانه این کشور به کار گرفت دور زدن تحریم‌ها است، چرا که کشور‌های تحت تحریم ایالات متحده سال‌ها است که این کار را انجام می‌دهند وما نیز در زمان دولت شهید رئیسی ثابت کردیم که قدرت انجام این کار را داریم.

انبارلویی تاکید کرد: آن زمان که ایران را به عنوان یک خطر و تهدید هسته‌ای برای جهان مطرح می‌کردند گذشت و امروز جهانیان وجود رژیم صهیونیستی را برای مردم دنیا خطرناک می‌دانند؛ بنابراین معتقدم فضای گفتگو و توافق سازنده وجود ندارد چرا که اصلاً آمریکا به عنوان یک حکومت موضع ثابتی ندارد که نماینده آن پشت میز مذاکره بنشیند و درباره توافقی بحث کند، کاخ سفید یک حرف می‌زند و سنا حرفی دیگر، بنابراین باید بدانیم که ما با یک مشت اراذل و اوباش و عناصر شرور طرف هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: مسئله تحریم‌ها با تدبیر مردم و دولت ایران و برقراری ارتباط دیپلماتیک با روسیه، چین، کشور‌های همسایه و جهان بدون آمریکا محقق خواهد شد.