دوشنبه 2 مهر 1403

پزشکیان در سازمان ملل منادی دفاع از حقوق مظلومان باشد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
پزشکیان در سازمان ملل منادی دفاع از حقوق مظلومان باشد

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: رئیس جمهور می‌تواند شکل‌گیری امت اسلامی با وحدت و انسجام مسلمانان جهان را در سفر به نیویورک پیگیری کند و ندای مظلومیت مسلمانان را به گوش جهانیان برساند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: رئیس جمهور می‌تواند شکل‌گیری امت اسلامی با وحدت و انسجام مسلمانان جهان را در سفر به نیویورک پیگیری کند و ندای مظلومیت مسلمانان را به گوش جهانیان برساند.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: از نظر حضور شخصیت‌های کشورهای مختلف جهان، مجمع عمومی سازمان ملل متحد جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد. این مجمع تریبون بسیار مهمی برای احقاق حقوق ملت‌ها و بیان حقایقی است که به طور عمده مخفی نگه داشته می‌شوند و در مجامع بین‌المللی سانسور می‌شوند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور محترم می‌تواند در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ندای مظلومیت ملت ایران، همچنین ظلم و جنایات و نسل کشی که رژیم صهیونیستی به جهان اسلام به ویژه مردم مظلوم فلسطین تحمیل می‌کند، را به گوش جهانیان برساند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی، خاطرنشان کرد: آقای پزشکیان رئیس جمهور کشورمان می‌تواند در مجمع عمومی سازمان ملل راهکارهایی برای برون رفت از بحران غزه و فلسطین و لبنان ارائه دهد و یک نوع همبستگی جهانی و بین‌المللی را بر علیه رژیم صهیونیستی که ناقض حقوق بشر و تهدید کننده صلح جهانی است را ایجاد کند.

کنعانی مقدم به وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان پرداخت و گفت: علاوه بر آمریکا اقدام‌های دولت‌های غربی علیه مردم ایران و اعمال تحریم‌های ظالمانه باید در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل به گوش مسئولین جهان برسد و به عبارتی رئیس جمهور از منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و در رابطه با جنگ‌های روانی که علیه جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد دفاع سرسختانه‌ای داشته باشد.

وی همچنین به دیدارهای جانبی و ملاقات‌هایی که با مسئولین کشورهای مختلف توسط رئیس جمهور انجام خواهد شد پرداخت و ادامه داد: این جلسات می‌تواند در تحکیم روابط جمهوری اسلامی و دیگر کشورها برای حل معضلات موجود، مفید باشد و رئیس جمهور می‌تواند تلاش کند تا به مسائلی که هم اکنون به آنها مبتلا هستیم به عبارتی فائق بیاییم؛ رئیس جمهور می‌تواند در این سفر منادی دفاع از حقوق مظلومان باشد و با توجه به سخن مقام معظم رهبری در اجلاس وحدت اسلامی، شکل‌گیری امت اسلامی با وحدت و انسجام مسلمانان جهان راهی برای مقابله با توطئه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها است که با آن می‌توان به یک نقطه توافق با جهان اسلام و آزادگان جهان رسید.