سه‌شنبه 17 مهر 1403

پنج هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی خمین زیر کشت بهاره رفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پنج هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی خمین زیر کشت بهاره رفت

خمین - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی خمین گفت: پنج هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان بهار امسال زیرکشت انواع محصولات رفته که این سطح زیرکشت نسبت به مدت مشابه قبل آن چهار درصد افزایش دارد.

«عباس ارشدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارندگی مطلوب بهاره و وجود منابع آبی ذخیره شده در قنات‌ها، چشمه‌ها، رودها و چاه‌های آب کشاورزی خمین عامل اصلی ترغیب کشاورزان برای افزایش سطح زیرکشت بهاره بوده است. وی بیان کرد: انواع لوبیا با چهار هزار و 158 هکتار بیشترین سطح زیر کشت را در خمین به خود اختصاص داده است. مدیر جهادکشاورزی خمین اظهار داشت: برداشت لوبیا در خمین از اواخر شهریورماه شروع می‌شود و انتظار می رود 11 هزار و 500 تن محصول از مزارع لوبیای شهرستان برداشت شود که این مقدار نسبت به پارسال پنج درصد رشد دارد. ارشدی ادامه داد: میانگین تولید محصول لوبیای خمین در هر هکتار 2 تن و 700 کیلوگرم است و لوبیای این شهرستان از نظر کیفیت و میزان تولید این محصول در کشور مطرح است. وی گفت: کشت لوبیا به‌عنوان یکی از مهمترین محصولات بهاره خمین محسوب می‌شود و این شهرستان قطب تولید این بنشن در کشور است.

مدیرجهاد کشاورزی خمین ذرت علوفه ای، پیاز، سیب زمینی، و انواع صیفی را از دیگر محصولات بهاره این شهرستان بیان کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال از مجموع سطح زیرکشت بهاره این شهرستان 65 هزار تن انواع محصول تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر شود. وسعت اراضی قابل کشت در شهرستان خمین 72 هزار هکتار است که هر سال یک سوم آن در چرخه تولید محصولات بهاره و پاییزه قرار می‌گیرد. شهرستان خمین دارای 14 هزار خانوار کشاورز است که مهمترین محصولات آن گندم، جو، سیب زمینی، پیاز و لوبیا است.

*س_برچسب‌ها_س*