جمعه 7 اردیبهشت 1403

پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری 500 هزار دلار پژوهانه جذب کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری 500 هزار دلار پژوهانه جذب کردند

سبزوار - ایرنا - رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: 500 هزار دلار پژوهانه (گرنت) بین‌المللی به وسیله پژوهشگران این دانشگاه از طریق طرح‌های مشترک با دانشگاه‌های هلند، سوئد و روسیه در یک سال گذشته جذب شده است.

دکتر علی‌اصغر مولوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: توسعه همکاری ها و افزایش تعاملات علمی دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه‌های معتبر جهان از اهداف چشم انداز این دانشگاه است.

وی با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه تصریح کرد: کسب رتبه های تک رقمی بسیار در آزمون های ارشد و دکتری و درخشش دانشجویان فعال دانشگاه حکیم در انجمن های علمی و کانون های فرهنگی و هنری در جشنواره های ملی حرکت و رویش از جمله این توفیقات بوده است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اهمیت حضور دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی افزود: این دانشگاه در 2 حوزه آموزش و پژوهش به عنوان 2 عامل مهم در رتبه‌بندی های بین‌المللی، برندسازی را دنبال کرده است.

دکتر مولوی با اشاره به حضور موفق دانشگاه حکیم سبزواری در رتبه های جهانی، گفت: حضور در رتبه بندی تایمز به عنوان یکی از قدیمی ترین و معتبرترین نظام های رتبه بندی دانشگاه های جهان و قرار گرفتن در ردیف 11 دانشگاه جامع و 18 دانشگاه کل وزارت علوم در این رتبه بندی، نتیجه برندسازی دانشگاه حکیم سبزواری است.

وی ادامه داد: برگزاری بیش از 70 رویداد محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی، جذب بیش از 600 دانشجوی بین المللی و 18 محقق پسادکترا، جذب 34 عضو هیات علمی وابسته بین المللی و صنعتی و سه محقق سرآمد کشور از دیگر دستاوردهای دانشگاه حکیم در سال های اخیر بوده است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در راستای توانمندسازی دانشجویان دروس مدیریت مالی، کارآفرینی و استارتاپ برای دانشجویان ارائه شده و نیز مشوق هایی برای افزایش مشارکت صنعتی و بین المللی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده است.

دکتر مولوی تصریح کرد: دانشگاه حکیم سبزواری از 10 دانشکده و یک پردیس، مرکز رشد، مرکز جذب نخبگان و کارآفرینان ایرانی و خارج از کشور، مرکز نوآوری و شکوفایی برخوردار است.

سبزوار در 230 کیلومتزی غرب مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*