پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

پیروز حناچی

پیروز حناچی

وب‌گاه عصر ایران

افکار عمومی در سال‌های اخیر نسبت به حضور زنان در صندلی‌های شورای شهر، پارلمان تصمیم‌گیر شهری نیز حساس‌تر شده است. اصلاح‌طلبان شش‌زن را با خود در شورای‌شهر همراه کردند و اصولگرا‌ها در شورای پنجم، چهارزن.

وب‌گاه فرارو

افکار عمومی در سال‌های اخیر نسبت به حضور زنان در صندلی‌های شورای شهر، پارلمان تصمیم‌گیر شهری نیز حساس‌تر شده است. اصلاح‌طلبان شش‌زن را با خود در شورای‌شهر همراه کردند و اصولگرا‌ها در شورای پنجم، چهارزن.

وب‌گاه مشرق نیوز

"پیروز حناچی"، شهردار سابق تهران در حالی زمینه اصلی اعتراضات اخیر را مسائل اقتصادی عنوان کرده است که مردم کارنامه این شخص را با ناکارآمدی و گرانفروشی در شهرداری می‌شناسند...

وب‌گاه خبر آنلاین

عصرایران نوشت: این که سه شهردار سابق تهران (توسلی، کرباسچی و قالیباف) چهره های شاخص سیاسی امروز هستند و شهردار فعلی هم به عنوان یک فعال سیاسی شناخته می‌شود همه حاکی از آن است که شهرداری تهران عنوانی سیاسی است ولو شهرداری تهران درمقام نهاد سیاسی نباشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عصر ایران نوشت که در دولت دوم حسن روحانی هم ابتدا یک چهره کاملا سیاسی برای شهرداری تهران انتخاب شد و بعد از ماجراهایی که مجال ادامه کار را از او (محمد علی نجفی) ستاند این تصور غالب شد که بهتر است شهردار تهران غیر‌سیاسی باشد و در ادامه محمد علی افشانی و پیروز حناچی شهردار تهران شدند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مهرداد خدیر در عصرایران نوشت: هر چند شهرداری تهران نهادی خدماتی - اجتماعی و غیر سیاسی است و امتیاز روزنامه آن هم در ابتدا عنوان سیاسی نداشت اما شهردار تهران سیاسی‌ترین مقام غیر سیاسی ایران است!

وب‌گاه عصر ایران

این که سه شهردار سابق تهران (توسلی، کرباسچی و قالیباف) چهره های شاخص سیاسی امروز هستند و شهردار فعلی هم به عنوان یک فعال سیاسی شناخته می‌شود همه حاکی از آن است که شهرداری تهران عنوانی سیاسی است ولو شهرداری تهران درمقام نهاد سیاسی نباشد و وظایف آن در عرصه‌های خدماتی و اجتماعی و از زمان کرباسچی به این سو فرهنگی نیز تعریف شود. علیرضا زاکانی البته از ساخت قریب 200 هزار خانه هم سخن گفته...

وب‌گاه عصر ایران

اواخر سال 1398 زمزمه‌هایی نیز درخصوص احداث آپارتمانهای 25 متری مطرح شد که بعدا مسئولان شهری گفتند که از این عدد سوء برداشت شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ضوابط ساخت و ساز اجازه ساخت واحدهای با متراژ حداقل 35 متری را به سازندگان داده اما عملا کمتر کسی نسبت به ساخت یا خرید این واحدها تمایل نشان می‌دهد. بر این اساس در شهر تهران تعداد آپارتمان‌های 30 تا 40 متر چندان زیاد نیست و سهم این واحدها از معاملات مسکن در مهرماه 1401 فقط 3.4 درصد بوده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در حال حاضر شهرداری برای ساخت واحدهای کمتر از 35 متر مجوز صادر نمی‌کند. با این حال 3.4 درصد معاملات به آپارتمانهای 30 تا 40 متر و 0.4 درصد معاملات به واحدهای کمتر از 30 متر تعلق دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده واحدهای 30 تا 40 متر عمدتا در منطقه 10 و محله‌هایی همچون جیحون، دامپزشکی، سلسبیل، کارون و نواب واقع شده است.

وب‌گاه 55 آنلاین

شهردار سابق تهران گفت: در واقع سیستم یک معذرت‌خواهی به مردم بدهکار است. اگر خون از دماغ کسی به عمد و غیرعمد بیاید مسوولیتش با مسوولان است. این جزو آموزه‌های دینی ماست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پیروز حناچی شهردار پیشین تهران در گفت‌وگو با اعتماد به بررسی حوادث اخیر پرداخت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بازخوانی نشست بیش از 90 نفر از اساتید دانشگاه تهران، زمینه ها، راهکارها و علت وقوع اعتراضات مهرماه را پیش روی دولت سیزدهم قرار می دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در حالی که اعتراضات بعد از فوت مهسا امینی در شهرهای ایران، رو به کاهش دارد، در 12 مهرماه «خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران»، نشستی را با حضور 90 استاد دانشگاه تهران در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار کرد. این نشست در حالی صورت گرفته بود که برخورد با اساتید و دانشجویان دانشگاه شریف، حضور وزیر علوم در این دانشگاه و دلجویی رئیس دانشگاه از آنان را به دنبال داشت.