یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

پیشنهاد عجیب جریان اصلاح طلب به دولت رئیسی؛ هرچه زودتر به برجام برگرد!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پیشنهاد عجیب جریان اصلاح طلب به دولت رئیسی؛ هرچه زودتر به برجام برگرد!

طی روزهای اخیر و پس‌ازاینکه گروسی در اظهاراتی تهدیدآمیز اعلام کرد که «اگر این مسئله [قطع دسترسی آژانس 27 دوربین] در سه الی چهار هفته حل نشود، ضربه‌ای مرگبار خواهد بود» جریان اصلاح‌طلب به دولت ایران پیشنهاد می‌دهند که هرچه زودتر به برجام برگردد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای اخیر و پس‌ازاینکه گروسی در اظهاراتی تهدیدآمیز اعلام کرد که «اگر این مسئله [قطع دسترسی آژانس 27 دوربین] در سه الی چهار هفته حل نشود، ضربه‌ای مرگبار خواهد بود» جریان اصلاح‌طلب با تیترهایی چون «بایدن به فشار حداکثری ترامپ بازمی‌گردد؟»، «معمای برجام»، «جمهوری خواهان دنبال شکست برجام» به دولت ایران پیشنهاد می‌دهند که هرچه زودتر به برجام برگردد!

به نظر می‌رسد «مسئله خروج آمریکا از برجام» از ذهنیت اصلاح‌طلبان پاک‌شده است و از همین رو به دنبال تقویت شانس ازدست‌رفته دموکرات‌های آمریکا برای گرفتن سنا هستند که بر اساس نظرسنجی‌ها در انتخابات بعدی در اختیار جمهوری خواهان قرار خواهد گرفت.

ضمن اینکه خطای راهبردی «دموکرات آرام» و «جمهوری خواه تند» که از زمان ریاست جمهوری اوباما آغاز شد و آنچنان بر افکار برخی از جریان‌ها غلبه کرده است که حتی حفظ فشارهای حداکثری توسط بایدن و اعمال تحریم‌های جدید در دوره ریاست جمهوری این فرد رخ داد.

"دنیای اقتصاد" نوشت: مقامات دولت بایدن، هرگاه با این سؤال مواجه می‌شوند که در صورت شکست برجام چه اقدامی انجام خواهند داد؟ پاسخ آنها این است که فشارها را علیه ایران تشدید می‌کنند؛ این پاسخ آنها نشان می‌دهد که اگر سیاست فشار حداکثری یک سیاست شکست‌خورده بود، آنها به آن به‌عنوان یک گزینه نگاه نمی‌کردند.

آرمان ملی نیز روز گذشته نوشت: جمهوری‌خواهان از شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری برخوردار هستند؛ اگر جمهوری خواهان در آمریکا قدرت را به‌دست بگیرند شرایط سخت‌تری را برای برجام در نظر خواهند گرفت و مسیر توافق سخت‌تر خواهد شد.

انتهای پیام /