چهارشنبه 11 مهر 1403

پیشکسوت کشتی: چرخه انتخابی به نفع کشتی‌گیر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیشکسوت کشتی: چرخه انتخابی به نفع کشتی‌گیر است

تهران - ایرنا - پیشکسوت کشتی گفت: باید کشتی‌گیران در مسابقات انتخابی شرکت کنند و این امر به نفع کشتی و ورزشکاران است و با این شیوه نتیجه بهتری در مسابقات خواهیم گرفت.

ابراهیم جوادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در زمان ریاست رسول خادم مصوب کردیم تا هر قهرمانی که بخواهد به مسابقات جهانی، المپیک و آسیایی برود باید در مسابقات انتخابی شرکت کند. همواره شورای فنی تیم های ملی از ابتدا تا پایان مسابقات می‌نشست و بهترین کشتی‌گیر را انتخاب می‌کرد، حتی اعلام می‌کردیم که این انتخابی برای المپیک یا جهانی است اما دلیل نمی‌شود تا هر کسی که انتخاب می‌شود را به این مسابقات بفرستیم. آن ورزشکار کشتی‌ها را می‌گیرد و بعد شورای فنی نظر می‌دهد. دارنده چهار مدال طلای جهان افزود: هر چند 90 درصد کشتی‌گیرانی که انتخاب می‌شدند به این مسابقات می‌رفتند. اما گاهی اوقات دیده شد که کشتی‌گیرانی روحیه مسابقات با خارجی‌ها را ندارند. آن کشتی‌گیر در انتخابی اول شده اما در تورنمنت‌های معمولی هم چون حریف خارجی بوده استرس گرفته و موفق نشده است. البته به یکباره آن کشتی‌گیر کنار گذاشته نمی‌شد و او را به چند تورنمنت بین‌المللی اعزام می‌کردیم و اگر موفق بود به مسابقات جهانی اعزام می‌شد و اگر نبود کشتی‌گیر بهتری را اعزام می‌کردیم. پیشکوست کشتی عنوان کرد: وقتی یک کشتی گیر را بدون انتخابی به مسابقات می‌برند کسانی که در آن وزن کشتی می‌گیرند بی‌انگیزه می‌شوند.

دارنده مدال برنز بازیهای المپیک ادامه داد: برگزاری دقیق رقابت های انتخابی به نفع کشتی و نیز به نفع کسانی خواهد شد که باید به این مسابقات اعزام شوند.

*س_برچسب‌ها_س*