سه‌شنبه 17 مهر 1403

پیش بینی برداشت 5 هزار تن عسل توسط زنبورداران گیلانی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پیش بینی برداشت 5 هزار تن عسل توسط زنبورداران گیلانی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه استان 5 هزار و 23 زنبوردار دارد، افزود: پیش بینی شده زنبورداران گیلانی امسال حدود 5 هزار تن عسل برداشت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت عسل بهاره در گیلان از بیش از 348 هزار و 322 کندو، با برداشت عسل بهارنارنج آغاز شد.

میرحجت علی اکبرنژاد امروز با اشاره به اینکه گیلان 5 هزار و 23 زنبوردار دارد افزود: پیش بینی شده زنبورداران گیلانی امسال حدود 5 هزار تن عسل برداشت کنند.

وی افزود: بسیاری از زنبورداران پس از برداشت عسل بهاره با کندو‌های خود به مناطق ییلاقی رودسر، ماسال، سیاهکل و رودبار و برخی از زنبورداران نیز به مناطق کوهستانی سبلان در اردبیل کوچ می‌کنند تا عسل تابستانه را در این مناطق خوش آب و هوا تولید کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت عسل تابستانه از نیمه شهریور تا اوایل مهر گفت: میزان برداشت عسل در این ایام به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

در حال حاضر عسل در بازار‌های گیلان از کیلویی 100 تا 300 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به توزیع 600 تن نهاده تا پایان سال قبل در بین زنبورداران افزود: از ابتدای امسال تا کنون نیز 59 تن نهاده بین زنبور داران گیلانی توزیع شده است.

وی گفت: پارسال زنبوردارن گیلانی 4 میلیارد و 600 میلیون تومان درآمد کسب کردند.

نداشتن بیمه، تخصیص نیافتن تسهیلات کم بهره و کمبود نهاده از عمده‌ترین مشکلات این زنبورداران است.

انتهای پیام /