جمعه 13 مهر 1403

پیش‌بینی 700 میلیارد ریال اعتبار برای محرومیت‌زدایی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیش‌بینی 700 میلیارد ریال اعتبار برای محرومیت‌زدایی در آذربایجان‌غربی

ارومیه - ایرنا - فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: امسال 700 میلیارد ریال اعتبار برای محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف استان هزینه می‌شود که بخش قابل توجه این اعتبار در حوزه عمرانی خواهد بود.

سردار حبیب شهسواری روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی در پلدشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک به ساخت خانه محرومان و توسعه روستاهای مرزی و نیازمند در حوزه آبرسانی، مدرسه‌سازی و بهداشت و درمان از جمله بخش‌های هزینه کرد این اعتبار است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از 18 طرح عمرانی در پلدشت به عنوان یکی از نخستین طرح های افتتاحی بخش محرومیت‌زدایی در استان طی سال جاری بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع 19 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: ساخت 15خانه مددجویی، ساماندهی مزار شهدا و ساختمان حوزه مقاومت بسیج عملیاتی شهید حاتم صدوقی ذاکرلو و حوزه ویژه عشایری شهید صدوقی این روستا طرح‌های افتتاحی در این شهرستان بود.

وی افزود: هزینه اعتبار این طرح‌ها از محل قرارگاه سیدالشهدا (ع)، فرماندهی سپاه شهدا، مشارکت های مردمی و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی تامین شده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین عملیات احداث سالن ورزشی شهرک ارس با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال در زمینی به مساحت 450 مترمربع آغاز شد.

سردار شهسواری گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال، 30 طرح محرومیت زدایی در این شهرستان به بهره برداری برسد.

دیدار با جمعی از سران عشایر و غباروبی مزار شهدا از جمله برنامه های یک روز سفر فرمانده سپاه شهدای استان به پلدشت بود.

شهرستان پلدشت یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

*س_برچسب‌ها_س*