دوشنبه 9 مهر 1403

پیمودن مرزهای خلاقیت در نظام آموزشی زمینه ساز رشد جامعه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیمودن مرزهای خلاقیت در نظام آموزشی زمینه ساز رشد جامعه می‌شود

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر ضرورت آموزش مهارت تفکر در دانش آموزان گفت: خلاقیت و تفکر خلاق را باید در دانش آموزان پرورش داد چرا که پیمودن مرزهای خلاقیت می تواند جامعه را به رشد و تعالی برساند.

غلامرضا بختیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر ضرورت آموزش مهارت تفکر به دانش آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از مسائل و چالش‌های موجود در مسیر راه مدارس را می توان از طریق طرح در شوراهای آموزش و پرورش به نتیجه رساند و مسیرهای توسعه را هموار ساخت.

وی با اشاره به ضرورت توجه به الگوهای مدیریتی موفق افزود: یکی از نشانه‌های الگوهای مدیریتی موفق، عیب یابی و حذف عیوب در هر مرحله از انجام کار است و پس از گذشت چندین سال از گشایش مدارس هیات امنایی باید ضمن ارزیابی دقیق، ایرادهای آن را شناسایی و در جهت رفع آن تلاش کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به فعالیت‌های شوراهای آموزش و پرورش اشاره و خاطر نشان کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش در مناطق ضروری است.

این مقام مسئول، بالا بردن کیفیت، پاسخگویی به نیاز مخاطب، کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع را در توسعه مدارس هیات امنایی ضروری دانست و گفت: دستیابی به تحول در نظام تعلیم و تربیت نیازمند پاسخگویی درست و با کیفیت مطلوب به مخاطب است.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و 2)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و2) است.

*س_برچسب‌ها_س*