جمعه 28 اردیبهشت 1403

چرا مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به مسکو رفت؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
چرا مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به مسکو رفت؟

سه منبع مطلع گفته اند که در جریان سفر مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به مسکو، او درباره حملات سایبری با مقامات روسیه گفتگو کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، سه منبع مطلع گفته اند که در جریان سفر «ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، به مسکو، او درباره حملات سایبری با مقامات ارشد روسیه گفتگو کرده است.

همچنین یک منبع نزدیک به سرویس امنیت فدرال روسیه درباره محتوای مطرح شده در دیدار برنز با مقام‌های این کشور گفت: «امنیت سایبری یکی از موضوعات بود.»

از سوی دیگر، یک مقام آمریکایی آشنا با فعالیت‌های اطلاعاتی و یکی دیگر از منابع امنیت سایبری روسی نیز تأیید کردند که حملات سایبری یکی از موضوعات مطرح شده توسط رئیس سیا بود.

پیشتر شرکت مایکروسافت ادعا کرده یک شرکت روسی که سال قبل حمله سایبری گسترده‌ای را علیه زیرساخت‌های آنلاین دولت آمریکا انجام داده بود، اخیرا نیز بار دیگر صدها شرکت و سازمان آمریکایی را هدف قرار داده است.

این در حالی است که سال گذشته، دولت روسیه یک هشدار امنیتی خطاب به صاحبان مشاغل در این کشور صادر کرد و در مورد احتمال حملات سایبری دولت جدید آمریکا هشدار داد.

پیشتر، اف بی آی، آژانس امنیت ملی آمریکا و برخی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی دیگر در این کشور به صراحت روسیه را مسئول حمله هکری به شرکت سولارویندز اعلام کرده بودند. دولت بایدن هم از اختصاص بودجه‌ای 9 میلیارد دلاری به ارتقای امنیت سایبری پس از هک شرکت سولار ویندز خبر داده بود.

انتهای پیام /