دوشنبه 16 مهر 1403

چند خبر کوتاه از نیروی انتظامی زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چند خبر کوتاه از نیروی انتظامی زنجان

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف و ضبط 350 تن گندم قاچاق به ارزش تقریبی بیش از 9 میلیارد ریال، طی 48 ساعت گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، سردار رحیم جهانبخش، گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان های ایجرود و سلطانیه، حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به کامیون‌های حامل بار گندم مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی تعداد کامیون های حامل بار گندم قاچاق را 14 دستگاه اعلام کرد و افزود: این کامیون ها پس از توقف مورد بازرسی قرار گرفت و این مقدار گندم که فاقد مجوز حمل و جابجایی بود از آن کشف و ضبط شد.

سردار جهانبخش تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند تا مورد رسیدگی و اعمال قانون قرار گیرند.

کشف چهار دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در خدابنده فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده گفت: چهار دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز به ارزش تقریبی 800 میلیون ریال از سوی عوامل پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان، کشف و ضبط شد.

سرهنگ محسن غنیمتی افزود: عوامل پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان خدابنده در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حین کنترل خودروهای عبوری در مسیر بیجار - خدابنده به یک دستگاه خودروی سورای پیکان مشکوک و به منظور بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی خودروی توقیف شده از سوی ماموران انتظامی این شهرستان مورد بازرسی قرار گرفته و این تعداد دستگاه استخراج ارز دیجیتال بیت‌کوین غیرمجاز کشف شد که برابر ارزیابی کارشناسان، ارزش تقریبی آنها بالغ بر 800 میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضایی به منظور اعمال قانون از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

کشف یکصد هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در زنجان

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز این موفق شدند یک دستگاه کامیونت را در مسیر ارتباطی بیجار - زنجان شناسایی کنند.

سرهنگ محمد معصومی راد افزود: ماموران با ایجاد ایست و بازرسی در این مسیر ارتباطی، خودرو را متوقف و مورد بازرسی قرار داده و موفق به کشف و ضبط این تعداد سیگار خارجی قاچاق شدند که کارشناسان ارزش تقریبی آن را بیش از 2 میلیارد ریال برآورد کردند.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر به عنوان متهم دستگیر و به منظور رسیدگی پرونده و اعمال قانون به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شد، اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسیری مطمئن در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است

فیشینگ کار حرفه‌ای با سه میلیارد ریال برداشت غیرمجاز در دام پلیس فتا زنجان رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری فیشینگ کارحرفه‌ای که از 20 نفر بیش از سه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد و گفت: در پی وصول پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری سایبری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این استان قرار گرفت.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد قصد ورود به اینترنت بانک را داشتم که با تراکنش ناموفق مواجه شدم و بلافاصله از حساب بانکی ام به مبلغ معلوم به صورت غیر مجاز برداشت شد.

وی اظهار داشت: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و کلیه ابزارهای دیجیتالی وی توقیف و به پلیس فتا زنجان دلالت شد.

آدینه لو با بیان اینکه متهم ابتدا منکر بزه ارتکابی از سوی خود شد اما پس از مواجهه با مستندات و ادله‌های موجود، به جعل صفحات اینترنت بانک و دستیابی به اطلاعات بانکی کاربران معترف شد، تصریح کرد: نامبرده در اظهارات خود به برداشت غیرمجاز از حساب 20 نفر با بیش از سه میلیارد ریال و پولشویی و خرید انواع ارز اعتراف و انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان کرد.

رییس پلیس فتا استان زنجان به شهروندان توصیه کرد قبل از انجام هرگونه تراکنش اینترنتی به پروتکل‌های امنیتی درگاه‌های پرداخت بانکی دقت نموده و پس از حصول اطمینان از جعلی نبودن سایت نسبت به انجام تراکنش‌های اینترنتی اقدام کنند.

آدینه لو با بیان اینکه پرونده هم اکنون در پلیس فتا زنجان در حال رسیدگی است از مالباختگان خواست درصورت داشتن شکایت و کسب اطلاعات بیشتر به پلیس فتا محل سکونت خود مراجعه کنند.

برخورد 2 دستگاه موتورسیکلت 2 کشته برجای گذاشت

فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه گفت: بر اثر برخورد شدید 2 دستگاه موتورسیکلت در مسیر ارتباطی زنجان - سلطانیه، راکبان هر 2 وسیله نقلیه به علت شدت صدمات وارده جان خود را از دست دادند.

سرهنگ حسین اصانلو، افزود: متاسفانه در این حادثه رانندگی یکی از راکبان در صحنه تصادف فوت کرد و راکب دیگر نیز که به بیمارستان انتقال یافته بود به رغم تلاش پزشکان معالج، به علت شدت جراحات وارده به کام مرگ فرو رفت.

وی اظهار داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی منجر به فوت را حرکت خلاف جهت یکی از این موتورسیکلت ها اعلام کردند.

*س_برچسب‌ها_س*