پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کارگاه پارچه‌نویسی عاشورایی «کاتبان سوگ» + تصاویر

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
کارگاه پارچه‌نویسی عاشورایی «کاتبان سوگ» + تصاویر

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع)، کارگاه پارچه‌نویسی عاشورایی «کاتبان سوگ» از چهارم تا هفتم مرداد ماه از ساعت 9 تا 19 در عمارت اتحادیه تهران برگزار می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع)، کارگاه پارچه‌نویسی عاشورایی «کاتبان سوگ» که از چهارم مردادماه برگزار شده تا هفتم مردادماه از ساعت 9 تا 19 در عمارت اتحادیه تهران ادامه دارد.

در کارگاه پارچه‌نویسی عاشورایی «کاتبان سوگ» که با همکاری سازمان زیباسازی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال برگزاری است، 72 هنرمند خوشنویس به عنوان نمادی از 72 شهید کربلا گرد هم آمدند و احادیث، اشعار و مضامین عاشورایی را بر روی 30 هزار متر پارچه سیاه به رشته تحریر در می‌آورند.

در پایان این پارچه‌های منقش به مفاهیم عاشورایی به تکایا و هیئت‌های عزاداری اهدا می‌شود. این کارگاه در خانه و باغ اتحادیه برقرار شده است.

گفتنی است؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدی از نزدیک در جریان روند طراحی و خط‌نگاری پارچه‌های منقش به نام اباعبدالله الحسین (ع) قرار گرفت.

هماهنگی پلیس تهران با 12000 هیئت، تکیه و حسینیه برای شروع عزاداری‌های ماه محرم آغاز پویش «زیبانویسی هنری» ویژه ایام محرم روی سازه‌های حجمی
کارگاه پارچه‌نویسی عاشورایی «کاتبان سوگ» + تصاویر 2
کارگاه پارچه‌نویسی عاشورایی «کاتبان سوگ» + تصاویر 3