دوشنبه 9 مهر 1403

کاشت پاییزه نهال بادام؛ برابر با گیرایی 100% آن

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
کاشت پاییزه نهال بادام؛ برابر با گیرایی 100% آن

آغاز فصل پاییز، آغازی دوباره برای کشاورزان و باغداران است؛ زیرا این فرصت را دارند که باغستانی جدید احداث کنند یا نهال های قدیمی و کم ثمر باغ خود را با نهال های جوان، اصیل و پربازده تعویض کنند.

رپرتاژ آگهی: کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بادام به سراسر جهان است؛ ولی تنها تعداد محدودی از باغداران بادام ثروتمند هستند؛ زیرا اغلب آن ها راز ثروتمند شدن را نمی دانند. برای باغداری پربازده تنها داشتن زمین مناسب و رسیدگی به نهال ها شرط نیست؛ بلکه شرط مهم و اصلی آن داشتن نهال هایی باکیفیت و پربازده است. مجموعه رویال نهال با 30 سال سابقه در زمینه کاشت انواع نهال های مثمر و غیرمثمر، باکیفیت ترین و برترین ارقام تجاری نهال را به باغداران عزیز عرضه می کند.

نهال های رویال نهال همگی شناسنامه دار هستند و تحت بهترین شرایط تولید شده اند و باردهی آن ها تضمین شده است. با آغاز فصل پاییز رویال نهال تخفیفات فوق العاده ویژه ای برای باغداران در نظر گرفته است تا بتوانند یک باغستان سودآور را با کمترین سرمایه اولیه احداث کنند؛ پس فرصت را از دست ندهید و تا موجودی نهال ها به اتمام نرسیده، نهال های بادام را از برترین ارقام تجاری بخرید.

چرا باغداران حرفه ای نهال بادام را انتخاب می کنند؟

کاشت نهال بادام در مقایسه با سایر نهال های مثمر، مزایای ویژه دارد؛ به همین دلیل به عنوان یکی از اولویت ها در زمان انتخاب نهال محسوب می شود. دلایل زیر به شما ثابت می کند که با انتخاب و کاشت نهال بادام، گام به گام به سمت آینده ای روشن پیش خواهید رفت:

  • نهال بادام بسیار مقاوم است و نیاز به نگهداری و مراقبت خاصی ندارد.

  • هزینه های نگهداری از این نهال در مقایسه با سایر نهال های میوه بسیار کمتر است.

  • تنوع بالای گونه های بادام سبب می شود تا باغداران سراسر کشور بتوانند کاشت آن را تجربه کنند.

  • عمر مفید نهال بادام بین 100 تا 150 سال است که عددی قابل توجه برای باغداران محسوب می شود.

  • میوه بادام طرفداران زیادی در بازار دارد و فروش آن تضمین شده است.

  • قیمت بادام این روزها در بازار افزایش چشمگیری داشته است و از این لحاظ سود زیادی نصیب باغداران می کند.

  • مقاومت نهال بادام در برابر آفات و بیماری ها زبانزد است.

  • میوه بادام قابلیت صادرات دارد و از این لحاظ نیز هم به اقتصاد کشور و هم به ثروتمند شدن باغدار کمک می کند.

معرفی برترین ارقام بادام برای کاشت در فصل پاییز

امروزه رقم های تجاری نهال در کشور ما فراوان هستند که هر کدام از آن ها را می توان در آب و هوای مخصوصی کاشت. از این رو بدون نگرانی از منطقه زندگی خود، رقم مناسب را با مشورت کارشناسان رویال نهال انتخاب کنید. در ادامه تجاری ترین نهال های بادام را معرفی کرده ایم:

نهال بادام مامایی

نهال بادام مامایی یکی از پرفروش ترین ارقام بادام در رویال نهال است که بازدهی آن باغداران را شگفت زده می کند. این نهال جزء ارقام دیرگل بوده و سرمای بهاره را به خوبی متحمل می شود. این نهال باردهی خود را از سال دوم کاشت آغاز می کند و در 8 سالگی به اوج باردهی اقتصادی می رسد.

بهترین زمان برای کاشت این نوع نهال، پاییز (اواخر آذرماه) در نظر گرفته می شود. این نهال مناسب مناطق سردسیر و کوهستانی است و بیشترین باردهی خود را در این مناطق دارد. این نهال را می توان به صورت دیم نیز کاشت؛ پس هیچ نگرانی از بابت آبیاری آن نداشته باشید.

نهال بادام آذر

بادام آذر یکی از قدرتمندترین نهال های بادام در مقاومت به کم آبی است و باردهی فوق العاده بالایی دارد. این نهال در حدود 30 سال عمر مفید دارد و از سال سوم کاشت باردهی خود را آغاز می کند. بادام آذر مقاومت بالایی نسبت به شرایط خشکی دارد؛ اما در شرایط دیم باردهی قابل قبولی ندارد.

این نهال نیز از جمله ارقام دیرگل بوده و بهترین زمان برای کاشت آن اواخر پاییز است. از آنجایی که موجودی این به سرعت به اتمام می رسد؛ پس تا دیر نشده اقدامات لازم برای خرید و کاشت آن را انجام دهید. امروزه سطح وسیعی از باغستان های کشور ما، زیر کشت نهال بادام آذر قرار دارد.

نهال بادام رامسکا

محبوبیت نهال بادام رامسکا در میان باغداران بسیار زیاد است؛ زیرا این نهال ویژگی های مثبت و منحصر به فرد بسیار بالایی دارد که از جمله آن ها می توان به تحمل کم آبی، شوری و سازگاری آن با اکثر مناطق آب و هوای کشور اشاره کرد. این نهال خاص مناطق سردسیر است؛ اما در مناطق دیگر نیز کاشته می شود.

فصل پاییز بهترین زمان برای خرید و کاشت نهال بادام رامسکا است. البته در مناطقی که دچار یخبندان های شدید می شوند، می توان این نهال را در زمستان نیز کاشت. هر اصله نهال بادام رامسکا می تواند بین 20 تا 25 کیلو باردهی داشته باشد که عددی قابل توجه برای باغداران محسوب می شود.

نهال بادام فرانیس

نهال بادام فرانیس را می توان جزء دیرگل ترین نهال های بادام جهان به شمار آورد. این نهال انتخابی هوشمندانه برای آغاز تجارت سبز است؛ زیرا می توان از هر هکتار از باغستان نهال فرانیس، 4 تن محصول مرغوب برداشت کرد. باردهی این نهال ها از 4 سالگی آغاز شده و در 7 سالگی به اوج می رسد.

همانند سایر ارقام نام برده شده، نهال بادام فرانیس را نیز باید در فصل پاییز بکارید. هر عدد میوه بادام فرانیس 5 گرم وزن دارد که 42 درصد آن را مغز تشکیل می دهد. از این رو باغداران عزیز می توانند محصول فوق العاده مرغوبی از نهال بادام فرانیس برداشت نمایند.

نهال بادام تونو

نهال بادام تونو از دیگر نهال های پربازده و باکیفیت است که باید در فصل پاییز کاشته شود. قدرت و سرعت باردهی بادام تونو بسیار بالا می باشد و از همین رو مورد توجه بسیاری از باغداران قرار گرفته است. نهال بادام تونو جزء ارقام دیرگل محسوب می شود و گلدهی آن اواخر فروردین رخ می دهد.

این نهال 30 تا 35 سال عمر مفید دارد و سود بسیار زیادی نصیب باغداران می کند. نهال بادام تونو به اغلب بیماری ها و آفات مقاوم است و در صورت ابتلا نیز به راحتی درمان می شود. باردهی این نهال نیز از همان سال های ابتدایی کاشت آغاز می شود.

رویال نهال؛ مرجعی معتبر برای آغاز اقتصاد سودآور در زمینه باغداری

تمامی نهال های نام برده شده به همراه فهرست بی نظیری از نهال های اقتصادی و پربازده در نهالستان رویال نهال موجود است. رویال نهال تمامی این ارقام را به صورت شناسنامه دار عرضه می کند تا باغداران عزیز از بابت کیفیت نهال، هیچ نگرانی نداشته باشند.

مهندسین رویال نهال از ابتدای خرید نهال بادام تا زمان برداشت محصول در کنار شما هستند و تخصصی ترین مشاوره ها را به شما ارائه می دهند تا سال به سال باردهی باغستان خود را افزایش دهید و به سوددهی بیشتری برسید. بسیاری از نهال های رویال نهال با تخفیف ویژه ارائه می شوند تا سود بیشتری نصیب باغداران شود.

بسیاری از باغداران حرفه ای رویال نهال را انتخاب کرده اند؛ پس شما نیز عجله کنید و همین امروز پیش خرید نهال بادام خود را با قیمت مناسب انجام دهید.

09141811520

09301811520

09201811520

04445231520

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص ارقام دیگر بادام به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://royalnahal.com/nahal-badam.html

--> اخبار مرتبط

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

کاشت پاییزه نهال بادام؛ برابر با گیرایی 100% آن 2
کاشت پاییزه نهال بادام؛ برابر با گیرایی 100% آن 3
کاشت پاییزه نهال بادام؛ برابر با گیرایی 100% آن 4