سه‌شنبه 10 مهر 1403

کتاب نگار برنامه‌ای برای آشتی مخاطب با یار مهربان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کتاب نگار برنامه‌ای برای آشتی مخاطب با یار مهربان

تهران - ایرنا - تهیه‌کننده برنامه ویدئویی «کتاب نگار»، گفت: این برنامه به هدف معرفی کتاب‌های مطرح در حوزه‌های تخصصی و تشویق به کتاب خوانی مردم تیه و تولید می‌شود.

علیرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره برنامه ویدئویی «کتاب نگار»، اظهار داشت: کتاب نگار یک برنامه ویدئویی در حوزه کتاب و کتاب خوانی است که قصد دارد کتاب‌های خوب و فوق العاده در هر حوزه‌ای را بررسی کند و به کتاب خوان‌های جامعه پیشنهاد دهد.

وی افزود: کتاب نگار بی‌هوا و بر اساس تفکر یک شبه پدیدار نشده و به این زودی قصد خالی کردن عرصه را ندارد، بلکه کتاب نگار رسالت و اهدافی دارد که بر پایه آن، پس از چکش کاری‌های فراوان و هرس کردن شاخ و برگ اضافی، شکل گرفته است.

تهیه‌کننده برنامه ویدئویی «کتاب نگار»، با بیان اینکه ما نهالی را در زمستان پر التهاب 1398 شمسی کاشته‌ایم که هرچند که جوان، لاغر و نحیف است اما شکننده نیست، ادامه داد: هسته مرکزی کتاب نگار از 9 نفر تشکیل شده است و در حال حاضر آغازگر مسیری سخت هستیم که به همت تک تک اعضا به بهترین شکل سهل خواهد شد.

وی از جمله رسالت‌های کتاب نگار را، معرفی کتاب‌های خوب در هر حوزه (تخصصی و عمومی)، تشویق به کتاب خوانی، ترغیب به خرید کتاب و قرارگیری کتاب در سبد خرید فردی خانوادگی سازمانی و تبدیل به یک مرجع معرفی کتاب برشمرد و گفت: این برنامه ویدئویی با محوریت پخش در وب سایت آپارات تهیه می‌شود و همچنین با یک تاخیر زمانی در سایر شبکه‌های مجازی نیز فعالیت دارد.

حیدری با بیان اینکه بهترین وظیفه خود را معرفی کتاب آن هم از جنس کتاب‌های خوب و فوق العاده می‌داند، گفت: کتاب نگار اعتقادی راسخ دارد، زیرا هر کتاب ارزش یکبار خوانش را دارد اما هر کتابی ارزش قرارگیری در کتابخانه‌مان را ندارد.

این تهیه کننده تاکید کرد: پیش از این اهل کتاب آثار خوب را به یکدیگر معرفی می‌کردند اما با گذشت زمان و تغییر در مدل مطالعه ما انسان‌ها و پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن موبایل به جای آنکه سر در کتاب فرو ببریم به سمت موبایل‌ها هجوم بردیم و به جای آنکه از کتاب یا حتی کتاب‌های دیجیتالی استفاده کنیم، پای گروه‌ها و کانال‌های فوکاهی نشستیم.

وی گفت: بنابراین لازم به تکرار است که وظیفه اکید کتاب نگار معرفی کتاب‌های خوبی است که در زندگی روزمره کاری، اجتماعی و یا حتی اقتصادی ما موجبات پیشرفت و ترقی را بنا می‌کنند و بانی و باعث تغییر می‌شوند، اما گستره این کتاب‌ها وسیع است.

حیدری خاطرنشان کرد: این برنامه با مطالعه دقیق کتب، آثاری را پیشنهاد می‌دهد که حتما توسط تیم کتاب نگار خوانش شده و مورد تایید این تیم است.

*س_برچسب‌ها_س*