پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کدام پایانه مرزی برای سفر اربعین خلوت‌تر است؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کدام پایانه مرزی برای سفر اربعین خلوت‌تر است؟

طبق بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر پایانه‌های مرزی تمرچین، باشماق و خسروی در مقایسه با سایر مرزهای ایران و عراق از حجم ترافیک کمتر برخوردار هستند.

با توجه به آغاز سفرهای اربعین و افزایش تعداد زائران در مرزهای 6 گانه ایران و عراق، بررسی های میدانی حاکی از حجم زیاد زائران و ایجاد صف های طولانی در مرز مهران است بنابراین به توصیه بسیاری از مسئولان و همچنین زائرانی که در حال حاضر در مرز مهران قرار دارند برای تردد راحت تر و تسهیل در عبور و مرور از گیت ها حتما از مرز های تمرچین و باشماق و یا خسروی عبور کنند.

یکی از زائرانی که در مرز مهران قرار دارد و ساعت های طولانی در مرز باقی مانده است به مسافران توصیه می‌کند در این شرایط گرم آب و هوایی حتما از مرزهای تمرچین و یا باشماق عبور کنند چراکه هوا در آن مرزها به گفته افرادی که از آنجا عبور کردند خنک تر و شرایط عبور زائران از گیت ها راحت تر است.

همچنین امروز هم باقر جوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری اعلام کرد: شرایط عبور و مرور از مرزهای دیگر با توجه به امکاناتی که فراهم شده بسیار راحت تر است و همواره به مسافران توصیه می شود که از مرزهای باشماق، تمرچین عبور کنند چراکه حجم زائران در مرز مهران و شلمچه زیاد است و معطلی زیاد باعث خستگی زائران می شو‌د.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی