یک‌شنبه 15 مهر 1403

کرمانشاه می تواند ناجی غرب کشور باشد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کرمانشاه می تواند ناجی غرب کشور باشد

شهریار حیدری گفت: کرمانشاه می‌تواند ناجی غرب کشور باشد و با وجود استعدادهای فراوانی که در کشور وجود دارد حق این استان رتبه اول بیکاری نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، شهریار حیدری شامگاه پنج شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه به گردن نظام جمهوری اسلامی ایران حق دارد در طول دفاع مقدس 10 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه به دلیل داشتن منابع به آینده استان امیدوار هستیم، افزود: طی سال های گذشته علیرغم داشتن منابع عظیم اتفاق خاصی نیفتاده است و وقتی استان رتبه اول و دوم بیکاری و آسیب های اجتماعی در کشور است حکایت از کم توجهی در حوزه سرمایه گذاری دارد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وظیفه دولت و حاکمیت است که توجه ویژه به این استان مرزی داشته باشد، استان کرمانشاه تمام شاخصه ها برای توسعه و رونق را داراست که از جمله آن میتوان به 371 کیلومتر مرز مشترک زمینی با کشور عراق، 6 مرز رسمی، وجود منطقه آزاد قصرشیرین اشاره کرد.

این مسئول بیان داشت: استان کرمانشاه می تواند به دلیل استعدادها و امکاناتی که دارد ناجی غرب کشور باشد و با وجود استعدادهای فراوانی که در کشور وجود دارد حق این استان رتبه اول بیکاری نیست.

حیدری با اشاره به اینکه اکثر آسیب های اجتماعی ریشه در بیکاری دارد، عنوان کرد: تقویت زیرساخت ها و اشتغال باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم سرپلذهاب و قصرشیرین اذعان داشت: در هر استانی که از زیرساخت اقتصادی بهزه مند و از نظر بیکاری کمتر بیکاری داشتند مولفه های ضد امنیتی کمتر بوده است و از این جهت می توان تحلیلی بر این موضوع داشت.

این مسئول تصریح کرد: پیشنهاد می شود کسانی که متقاضی شرکت سهام عام هستند برای رونق اقتصادی و اشتغال استان با اولویت بررسی در زمان کمتری انجام شود تا موجب رونق اقتصادی استان شود.

انتهای پیام /