سه‌شنبه 10 مهر 1403

کرونا بازار قصرقند را به تعطیلی کشاند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا بازار قصرقند را به تعطیلی کشاند

چابهار - ایرنا - فرماندار قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: دکه بازار و دیگر واحدهای صنفی غیر ضروری این شهرستان به مدت یک هفته به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

رحیم بخش پاک اندیش روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: فعالیت کاری واحدهای صنفی ضروری جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت از ساعت 9 تا 18تعیین شد که در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نسبت به پلمب این واحدهای صنفی اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دست فروشان و بساط گستران سطح شهرستان تا اطلاع بعدی جمع آوری شده و برخوردها تشدید شده است، افزود: واحدهای صنفی ضروری نسبت به حضور مشتریان در داخل مغازه جلوگیری کرده و هر گونه ارائه خدمت با ایجاد فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

فرماندار قصرقند عدم اقامه نمازهای جمعه و جماعت تا اطلاع بعدی، تجمع نکردن رانندگان تاکسی شهری در داخل دفتر آژانس و همچنین رعایت نکات بهداشتی در داخل وسیله نقلیه را از دیگر تصمیات ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان عنوان کرد.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا در قصرقند رو به افزایش بوده و اوضاع به دلیل کمبود شدید امکانات بهداشتی و درمانی نگران کننده است.

پاک اندیش اظهارداشت: در طول ماه‌های گذشته نسبت به ضدعفونی اماکن مختلف اقدام شده و همچنان توصیه می‌شود مردم بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز (جمعه) تا امروز (شنبه) 17 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2269 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 527 مورد بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید19 در کشور به 169 هزار و 425 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 75 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 8209 نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 132 هزار و 38 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

جهانپور افزود: همچنین 2578 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی بیان کرد: تاکنون یک میلیون و 60 هزار و 126 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا قصرقند با جمعیت 61 هزار نفر در حدود 570 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*