یک‌شنبه 15 مهر 1403

کشته شدن 19 تروریست تکفیری در سینای مصر

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشته شدن 19 تروریست تکفیری در سینای مصر

تهران - ایرنا - ارتش مصر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در عملیات نظامیان این کشور در استان سینای شمالی در هفته گذشته، 19 تروریست تکفیری کشته شدند.

به گزارش پایگاه روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم»، ارتش مصر دیروز (شنبه) اعلام کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده مبنی بر حضور عناصر مسلح تکفیری در اطراف شهرهای «بئر العبد»، «الشیخ زوید» و «رفح» در استان سینای شمالی و در نتیجه دو عملیات نیروهای مسلح مصر در این منطقه، سه تروریست بسیار خطرناک به قتل رسیدند.

ارتش مصر افزود: نیروی هوایی ارتش هم در چند مرحله حمله هوایی به مراکز تجمع گروه‌های تکفیری توانستند 16 تروریست را به قتل برسانند.

یک نظامی مصری هم در این عملیات کشته و 4 افسر و سرباز زخمی شدند.

مصر از بهمن سال 1396 عملیات گسترده ای را برای مبارزه با گروه های تروریستی به ویژه در استان سینای شمالی در شرق این کشور آغاز کرده است.

در طول این مدت بر اساس اعلام مقامات مصر حدود 970 عضو گروه های تکفیری - جهادی و ده‌ها نفر از نظامیان مصری کشته شده اند.

فعالیت گروه‌های تروریستی در سینای شمالی مصر متمرکز است اما این گروه ها گاهی حملاتی را در مرکز و جنوب سینا و یا دیگر شهرهای مصر ترتیب می دهند.

گروه موسوم به «انصار بیت‌المقدس» خطرناک‌ترین گروه افراطی در شبه جزیره سینا است که پس از بیعت با گروه تروریستی «داعش»، نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داد.

این حملات از زمان سرنگونی «محمد مرسی» رییس جمهوری پیشین مصر در سال 2013 (1392) تشدید شده است.

*س_برچسب‌ها_س*