جمعه 10 فروردین 1403

کودکان و نوجوان پایه‌های شکل گیری تمدن نوین اسلامی هستند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
کودکان و نوجوان پایه‌های شکل گیری تمدن نوین اسلامی هستند

مدیر جدید کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گفت: کودکان و نوجوان پایه‌های شکل گیری تمدن نوین اسلامی هستند و گام دوم انقلاب بر دوش آنهاست.

مدیر جدید کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گفت: کودکان و نوجوان پایه‌های شکل گیری تمدن نوین اسلامی هستند و گام دوم انقلاب بر دوش آنهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در آئین تکریم مهدی علی‌اکبرزاده و معارفه حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اشاره به اهمیت قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: آموزش از صفر سالگی کودک و زمانی که بچه به دنیا می‌آید شروع می‌شود. بخشی از زنجیره تأمین آموزش نهاد خانواده است. آموزش کودک از صفر تا شش سالگی معطوف به مهدهای کودکی می‌شود که سال‌ها دست سازمان بهزیستی بود و می‌توان گفت اینگونه بسته آموزش ما کامل نبود. کسی به این امر دقت نمی‌کرد ولی الان این موضوع تصویب شده است و هفته آینده در مجلس شورای اسلامی قانون می‌شود. اینگونه این بخش از آموزش را به وزارت آموزش و پرورش برگرداندیم و با تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک این نقصان را رفع کردیم.

وی به قانون رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: اساس مشکل ما در آموزش و پرورش این بود که معلم سال‌ها رها بود. معلمی با 20 سال و یا 30 سال سابقه با "نومعلم" یکی بود. برای رفع این مشکل، تدوین لایحه قانون رتبه بندی معلمان را از دولت قبلی با تلاش فراوان شروع کردیم، هزینه زیادی داشت چراکه همه می‌ترسیدند به این موضوع ورود کنند. بالاخره در مجلس و شورای نگهبان تصویب شد و آقای نوری نیز در اواخر این مسیر به ما کمک بسیاری کردند و نهایتاً قانون رتبه بندی معلمان را تصویب کردیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به حاضران جلسه و با اشاره به موضوع رتبه بندی معلمان گفت: این هفته پول‌های معلم‌ها را می‌دهند. معلم باید پنج سال تلاش کند تا رتبه‌ای بگیرد و برای گرفتن این رتبه ده‌ها شاخص وجود آورد. اگر معلمی خوب کار کند ارتقا گرفته و بالاترین مقامی که برای آن در نظر گرفتیم "استاد معلمی" است. تاکنون همه معلمان در کشور همانند کارمندان از فصل دهم حقوق می‌گرفتند در حالی که معلم فراتر از کارمند است. در حال حاضر با این رتبه بندی 45 تا 90 درصد حقوق معلمان بالا می‌آید و معیشت یک میلیون معلم کامل می‌شود.

منادی گفت: نمایندگان مجلس حقوق اساتید دانشگاه را نیز همسان سازی کرده‌اند و در حال حاضر 7000 شرکت دانش بنیان داریم و امروز 400 هزار میلیارد تومان گردش مالی آنها است و سال گذشته 400 هزار نفر ایجاد اشتغال کردند. در خیلی از شهرها کانون پرورش فکری وجود ندارد. در این راستا به نمایندگان مجلس گفتیم هر نماینده در شهر خود کمک کند تا کانون پرورش فکری برای شهر ایجاد شود. از سوی دیگر تلاش می‌کنیم سال دیگر بودجه کانون پرورش فکری نیز بیشتر شود.

گام دوم انقلاب بر دوش کودکان و نوجوانان است

در ادامه حامد علامتی مدیر جدید کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گفت: خدا را شاکرم شکل گیری شخصیتی و تربیتی بنده به فضل الهی با هدایت والدینم در مسجد، کانون پرورشی فکری و در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بود و حتی زمانی که در ایام عاشورا و تاسوعای امسال پس از حضور در منزل خانواده‌های شهدای مدافع حرم، به مرکز شماره یک کانون پروش فکری کودکان در اردبیل رفتم و در همانجا عکس دوران نوجوانی ام که یاداور دوران شیرینم در کانون بود را مشاهده کردم.

وی افزود: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، گنجینه‌ای از نیروهای فعال و دغدغه مند است که در حین کاستی‌ها وقف کودکان این سرزمین کرده‌اند. کانون به این عزیزان و به ویژه به مربیان عزیزش متکی است. انشالله تمام تلاشم را به کار خواهم بست تا دغدغه مربیان و همکارانم را اندازه توانم به حداقل برسانم.

مدیر جدید کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گفت: از همین تریبون دست یاری به سمت هنرمندان عزیزان همکارم در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، مربیان، ادبا، نوینسندگان و بازیگران و همه کسانی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با کانون در ارتباط هستند، دراز می‌کنم و از همه کمک می‌خواهم که از این به بعد حمایت مان کنند.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوان پایه‌های شکل گیری تمدن نوین اسلامی هستند و گام دوم انقلاب بر دوش آنهاست. به دعای خیر و راهنمایی شما و همه کسانی که دغدغه تعلیم و تربیت دارند، نیازمند هستیم و انشالله بتوانیم گام‌های بزرگی در راستای تعلیم و تربیت اسلامی برداریم. کودکان و نوجوانان ما فطرت پاکی دارند و این را در رویدادهای مختلف و عرصه‌های مختلف شاهد بودیم. برای مثال پروژه سلام فرمانده را شاهد بودیم که کودکان در این پروژه چه کارهای ارزشمندی انجام دادند.

علامتی گفت: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، باید نقطه صفر رویداد ادبی، فرهنگی و هنری برای کودک و نوجوان باشد. انشالله در این راستا مفید باشیم.

همچنین در ادامه حامد جعفری تهیه‌کننده سینما و انیمیشن به نمایندگی از هنرمندان و بهناز ضرابی زاده مدیرکانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به نمایندگی از مدیران کل استان‌های کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به ایراد سخنرانی پرداختند و از زحمات مهدی علی اکبرزاده مدیرسابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان تشکر کردند و برای حامد علامتی مدیر جدید کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آرزوی امیدواری کردند.