شنبه 29 اردیبهشت 1403

گازهای گلخانه ای

گازهای گلخانه ای

خبرگزاری فارس

وب‌گاه عصر ایران

این فهرست شرکت ها را بر اساس پارامترهایی مانند عملکرد برتر، انعطاف‌پذیری بالاتر در برابر شوک ها و اختلالات، و توانایی بهره‌برداری سریع‌تر از نوآوری برای رشد ارزش آفرین رتبه‌بندی می کند.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه عصر ایران

هنگامی که عمیق‌تر حقایق را بررسی کنیم، وسایل نقلیه الکتریکی به نظر نمی رسد آن گونه هم که ادعا می شود نوشدارویی برای محیط زیست ما باشند.

وب‌گاه عصر ایران

حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق با اشاره به واردات گاز عراق از ایران گفت: امروز ما مقادیر زیادی گاز از همسایه‌مان ایران وارد می‌کنیم که دیگر نمی‌توانیم به این روند ادامه دهیم در حالی که گاز موجود در میادین نفتی خود را می‌سوزانیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یکی از دغدغه‌های ساکنان کره زمین در این روزها، کمک به حفظ محیط زیست است که می‌توان گفت از بزرگ‌ترین آلاینده‌های جهان، صنایع هستند. تجهیزات صنایع نیز نقشی در این آلودگی دارند. لیفتراک تویوتا یکی از حامیان هوای پاک و کاهش گازهای گلخانه‌ای در سطح جهان است. در ایران تهیه لیفتراک تویوتا با فابکو می‌تواند به راحتی انجام شود. اما آیا قیمت لیفتراک تویوتا بالا است؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

انرژی‌های تجدیدپذیر با شتاب دیوانه‌واری در دنیا در حال توسعه هستند. در سال گذشته، بیش از 80درصد از میزان تولید اضافه‌شده به ظرفیت اسمی تمام نیروگاه‌های برق جهان، از منابع تجدیدپذیر بوده است. حوزه انرژی‌های پاک در سال 2022 سرمایه‌گذاری 5/ 1تریلیون دلاری را تجربه کرده و رکوردی تاریخی بر جای گذاشته است. به نظر می‌رسد علاوه بر سرمایه‌گذاران خصوصی، دولت‌ها نقش بسیار پررنگی در سرمایه‌گذاری...

خبرگزاری تسنیم

بهره گیری از پتانسیل های خورشیدی میتواند اثرات مثبتی در صرفه جویی منابع انرژی داشته باشد. در این خصوص شناسایی نواحی مستعد و مناسب که در آن انرژی خورشیدی در حد مناسبی بوده و بتواند جایگزین انرژیهای فعلی شود از اهمیت زیادی برخوردار است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سازمان مدیریت بحران کشور نسبت به کمبود جدی آب در 24 استان کشور هشدار دد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

2023 می‌تواند گرم‌ترین سال جهان باشد.

وب‌گاه عصر ایران

در جنوب شرق آسیا ویتنام، بالاترین دمای خود یعنی 44.2 درجه سانتیگراد را در آخر هفته گزارش کرد که باعث صدور هشدارهای مربوط به کمبود برق در این کشور شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: کارشناسان مطالعات جوی پیش‌بینی می‌کنند که سال جاری میلادی (2023) می‌تواند گرم‌ترین سال جهان باشد.

وب‌گاه فرارو

رشد سریع مکزیکوسیتی ناشی از افزایش تند جمعیت تحت‌تاثیر موج های مهاجرت دهه های اخیر، بارگذاری گسترده مسکن در حومه و بزرگ‌تر شدن حومه که به تحریک حاشیه نشینی و افزایش جمعیت شهرهای اطراف مکزیکوسیتی منجر شده است و نیز غلط از آب درآمدن تحلیل هایی مبنی بر اینکه مخاطرات طبیعی تهدید‌آمیز برای ساکنان مکزیکوسیتی آنها را به مهاجرت معکوس وا می‌دارد، اما در عمل جذابیت سکونت در شهرهای بزرگ آن قدر...

وب‌گاه عصر ایران

آمار مرگ‌های ناشی از آلودگی هوا در میان کودک و نوجوان نگران کننده است.