یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

گازهای گلخانه ای

گازهای گلخانه ای

خبرگزاری تسنیم

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو برای مدیریت سوخت در پروازهای بین المللی را دریافت کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه 12 میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که 22 درصد آن از طریق واردات تامین می شود.

وب‌گاه فرارو

مدیریت تغییرات آب‌وهوایی در جهان، کاهش سطح جنگل‌ها و گرمایش زمین کشورها را بر آن داشته تا با اجرای طرح‌های کلان کاشت درخت با این پدیده‌ها که ناشی از دخالت انسان در طبیعت است، مقابله کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

اکنون تأیید شده است که گرمایش جهانی در دوره 12 ماهه بین فوریه 2023 تا ژانویه 2024 از 1.5 درجه سانتیگراد فراتر رفته و سال 2023 گرمترین سال تاریخ ثبت شده اعلام شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پیش‌بینی‌شده تا سال‌2025، جریان گاز طبیعی صادراتی آمریکا از سراسر مکزیک به یک پایانه صادراتی بزرگ در اقیانوس آرام آغاز خواهد شد، امری که منعکس کننده چشم انداز بازار جهانی گاز بوده که با توجه به سلطه ایالات متحده بر بازار انرژی دگرگون شده‌است.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه عرشه آنلاین

رییس سازمان هواشناسی با اشاره به ثبت دمای هوای عجیب در برخی مناطق کشور، گفت: آذر امسال گرم‌ترین ماه 33 سال اخیر در پاییز بوده است. رییس سازمان هواشناسی با اشاره به ثبت دمای هوای عجیب در برخی مناطق کشور، گفت: آذر امسال گرم‌ترین ماه 33 سال اخیر در پاییز بوده است. سحر تاجبخش با یادآوری این‌که سال 2023 میلادی دمای زمین برای نخستین بار 1.5 درجه سانتی گراد گرمتر از دمای انقلاب صنعتی بود،...

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به ثبت دمای هوای عجیب در برخی مناطق کشور، گفت: آذر امسال گرم‌ترین ماه 33 سال اخیر در پاییز بوده است.

خبرگزاری تسنیم

نیروگاه خورشیدی در غرب تهران در قالب نود و هفتمین پویش امید و افتخار به بهره‌برداری رسید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس مرکز پژوهش های مجلس از کاهش جمعیت در مناطق مرزی و مهاجرت آن ها به مناطق مرکزی تر خبر داد. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به پدیده خطرناک مهاجرت‌های اقلیمی به‌ویژه در مناطق مرزی کشور گفت: این مناطق به‌تدریج خالی از جمعیت می‌شود و مهاجرت‌ها به مناطق مرکزی‌تر و شمالی غربی صورت‌می‌گیرد. به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری که درنشست تخصصی «بررسی تغییرات...

وب‌گاه عرشه آنلاین

بر اساس گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد (WEF) که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، تغییرات اقلیمی تا سال 2050 منجر به 14.5 میلیون مرگ و 12.5 تریلیون دلار خسارت اقتصادی در سراسر جهان خواهد شد. بر اساس گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد (WEF) که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، تغییرات اقلیمی تا سال 2050 منجر به 14.5 میلیون مرگ و 12.5 تریلیون دلار خسارت اقتصادی در سراسر جهان خواهد شد. در بیانیه مطبوعاتی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون سازمان جنگل‌ها گفت: برآوردها حاکی از آن است که سالانه 100 هزار متر مکعب چوب از کشور قاچاق می‌شود که توسعه زراعت چوب راهکاری برای کاهش قاچاق است.

خبرگزاری تسنیم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره برقی کردن خودروها گفت: نتیجه تحقیقات انجام شده، نشان می‌دهد 90 درصد آلودگی خودروها مربوط به سایش است و با برقی کردن خودرو تنها 10 درصد آلودگی کاهش می‌یابد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وجود خودروهای دیزلی در سطح شهر برای آسمان آبی همانند یک بمب ساعتی عمل می کنند.

وب‌گاه گسترش

یارانه سوخت یکی از مهمترین متغیرهای ایجاد تراز درآمدی بین خانوارهای دهک های پایین و دهک های بالا است.

وب‌گاه گسترش

بازار انرژی همواره برای سرمایه گذاران این حوزه، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بالا و پایین شدن قیمت ها، ریسک سرمایه گذاری را بیشتر کرده است.