چهارشنبه 4 مهر 1403

گروسی ابراز تمایل ایران برای تعامل دوباره با آژانس را به جهان مخابره کرد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
گروسی ابراز تمایل ایران برای تعامل دوباره با آژانس را به جهان مخابره کرد

اقتصادنیوزک مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تمایل بیشتر مقامات ایرانی برای تعامل معنادارتر با آژانس را پس از مذاکرات در نیویورک احساس کردم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رافائل گروسی طی مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز ابراز امیدوار کرد در ماه اکتبر (مهر) به تهران سفر کند.

گروسی پیشتر در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با عباس عراقچی وزیر خارجه ایران دیدار کرده بود.

گروسی در این مصاحبه گفت: آنچه که من شاهد بوده ام ابراز تمایل برای تعامل دوباره با ما به شیوه ای معنادارتر است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد که می خواهد با ازسرگیری سریع گفتگوهای فنی مناسب با ایران، پیشرفتی واقعی در این زمینه ایجاد کند و قصد دارد ماه اکتبر برای دیدار با مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران به تهران سفر کند.

وی افزود: ما از صفر شروع نخواهیم کرد. تاکنون روندی نسبتا طولانی را طی کرده ایم که پاسخی درباره برخی از سوالات خود نگرفته ایم.

گروسی درباره چشم انداز از سرگیری مذاکرات هسته ای، با ادعای اینکه همکاری ایران با آژانس کاهش یافته است، گفت لازم است کارهای مقدماتی از اینجا شروع شود و آژانس شفافیت لازم را از فعالیت های هسته ای ایران کسب کند.

خبر مرتبط گروسی هشدار داد؛ نیروگاه کورسک در آستانه وضعیت بحرانی

اقتصادنیوز: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) با بیان اینکه اوضاع در اطراف نیروگاه کورسک روسیه همچنان متشنج است، اظهار کرد: با این وجود، این آژانس هیچ برنامه‌ای برای استقرار ناظران دائمی خود در این نیروگاه هسته‌ای ندارد.

وی اظهار داشت: من فکر می کنم که لازم است به شیوه متفاوتی به نتیجه برسیم زیرا روش قدیمی دیگر امکان پذیر نیست و پیش بینی می کنم که آژانس نقش فعالتری ایفا کند.

به گزارش ایرنا، گروسی که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک رفته است، پیشتر در گفت وگو با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا که فرازهایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده است، ادعا کرد که واشنگتن در روند توافق با ایران، نقش اصلی را ایفا می‌کند و بدون مشارکت این کشور رسیدن به توافق غیرممکن است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
گروسی ابراز تمایل ایران برای تعامل دوباره با آژانس را به جهان مخابره کرد 2