پنج‌شنبه 12 مهر 1403

گزارش روزنامه دولت از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی به عملیات وعده صادق 2

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
گزارش روزنامه دولت از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی به عملیات وعده صادق 2

بالاخره آنچه مقامات امریکایی و رژیم صهیونیستی از آن می‌ترسیدند، اتفاق افتاد. کاسه صبر ایران در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی لبریز شد و نیروی هوافضای سپاه با شلیک قریب به 200 فروند موشک بالستیک و هایپرسونیک، قلب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد.

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه ایران نوشت: عملیات غرورآفرینی که موجب شد مردم ایران منتظر فرارسیدن صبح نمانند و دقایقی پس از حمله، با حضور در خیابان‌ها و میادین اصلی شهرها ابراز خوشحالی کنند. البته خوشحالی ایرانی‌ها با خلاقیت‌هایی هم همراه بود. تماشاگران بازی سپاهان و استقلال تاجیکستان، همزمان با پدیدار شدن تعدادی از موشک‌های ایران در آسمان اصفهان، با شعار «حمله حمله»، پاسخ موشکی سپاه را تشویق کردند. البته این جنس شادمانی‌ها محدود به خیابان‌ها و فضای مجازی ایران نماند و همزمان با رسیدن موشک‌های شلیک شده به آسمان سرزمین‌های اشغالی، فریاد تکبیر و خوشحالی مردم مظلوم فلسطین، از جمله اهالی غزه نیز بلند شد. فلسطینی‌ها همچنین با استفاده از بقایای موشک‌های اصابت کرده ایرانی، میدان‌های نمادین درست کردند. ابراز خوشحالی‌ها از هدف قرار گرفتن اسرائیل به شبکه‌های اجتماعی دنیا هم کشیده شد. کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا با اضافه کردن چاشنی طنز، واکنش‌های جالبی را ثبت کردند.

یکی از فیلم‌های منتشر شده، مردم مناطق مرزی اردن را نشان می‌داد که بوق‌زنان درحال حمل بوستر یک موشک شلیک شده بودند. درست مثل کارناوال‌های عروسی. فیلم دیگری که از روستاهای اردن منتشر شد، مردی را نشان می‌داد که به نشانه شادمانی، سیگار خود را با حرارت بوستر جدا شده موشک ایرانی روشن کرد. تصاویر دیگری هم پخش شیرینی توسط محمد الظهراوی، سیاستمدار و عضو مجلس اردن، در شادی پاسخ قدرتمند موشکی ایران به اسرائیل را نشان می‌داد.

عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان هم در شبکه اجتماعی ایکس، حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی را تبریک گفت.

شادی مردم لبنان کمی متفاوت‌تر بود. علاوه بر آتش‌بازی، لبنانی‌ها با شلیک تیرهای هوایی، نسبت به هدف قرار گرفتن تل‌آویو خوشحالی کردند. موضوعی که باعث شد تا نفیسه کوهنورد خبرنگار اعزامی بی‌بی‌سی به ظاهر شب را با پوشش کلاه و جلیقه ضدگلوله به صبح برساند.

عراقی‌ها هم با حضور در مقابل سفارت کشورمان در بغداد، کربلا و نجف، از اقدام افتخارآمیز ایران در حمله به سرزمین‌های اشغالی حمایت کردند.

در تصاویر دیگری هم که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، مردم سارایوو بوسنی با راه انداختن کاروان خودرویی، خوشحالی‌شان از عملیات وعده صادق 2 را نشان دادند.

پخش زنده یوتیوب شبکه خبری الجزیره هم به محلی برای ابراز خوشحالی کاربران عرب زبان تبدیل شد.

ناکامی مطلق سامانه گنبدآهنین هم به سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده بود. کاربران با انتشار تصاویر و محتواهای متعدد، با کنایه به عجز سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک‌های ایرانی، از قدرت ایران نوشتند.

اما این خوشحالی‌ها یک روی سکه بود. روی دیگر سکه، غم و اندوهی بود که همزمان با شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی به سرزمین‌های اشغالی، حامیان رژیم صهیونیستی را دربر گرفت.

خبرنگاران و کارشناسان شبکه‌های ضدایرانی از جمله اینترنشنال با ناراحتی از شب سختی که به آنها و ساکنین فلسطین اشغالی گذشت صحبت کردند. کارکنان شبکه صدای امریکا هم وضعیت مشابهی داشتند. منشه امیر مدیر رادیو اسرائیل هم از لحظات سختی که بر او و دیگر صهیونیست‌ها در پناهگاه‌ها گذشت، صحبت کرد.

کسری ناجی خبرنگار اعزامی بی‌بی‌سی به اسرائیل هم که در دقایق ابتدایی حمله سعی داشت آن را ناچیز جلوه داده و به گنبدآهنین اعتبار دهد، با اصابت پی در پی موشک‌ها مجبور شد به تحمیل خسارت به رژیم صهیونیستی اذعان کند.

اما تمام غم، اندوه و وحشت صهیونیست‌ها در این جمله روزنامه عبری زبان هاآرتص جمع شده بود. زمانی که با انتشاری تصویری از موشک‌های ایرانی بر فراز آسمان سرزمین‌های اشغالی نوشت: تمام عسل‌های دنیا هم نمی‌تواند این شب را برای ما شیرین کند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید