دوشنبه 9 مهر 1403

گزارش مرکز آمار ایران از هزینه و درآمد خانوار / کم درآمدترین استان ایران مشخص شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
گزارش مرکز آمار ایران از هزینه و درآمد خانوار / کم درآمدترین استان ایران مشخص شد

اقتصادنیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال 1402 یک خانوار در استان تهران درآمد بیشتری نسبت به خانوارهای سایر استان‌ها کسب کرده، استان سمنان نیز در قعر این جدول قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، یکی از عوامل ایجاد رفاه برای خانوارها درآمد است. افزایش سطح درآمد خانوارها می‌تواند میزان رفاه آن‌ها تعیین کند. البته که در کنار درآمد باید هزینه خانوارها نیز لحاظ شود اما به طور کلی اثر درآمد بر مصرف خانوارها و میزان هزینه‌کرد آن‌ها اثر گذار است.

مرکز آمار ایران در گزارش هزینه درآمد سال 1402، میزان درآمد یک خانوار را در استان‌های مختلف کشور منتشر کرده است. طبق این گزارش خانوارهای تهرانی بیشترین سطح درآمدی را در سال 1402 ثبت کرده اند. در سمت دیگر ماجرا استان سمنان قرار گرفته که کمترین سطح درآمدی خانوارها را در سال گذشته داشته است.

در ادامه وضعیت درآمد خانوار در استان‌های کشور در سال 1402 مورد بررسی و ارزیابی دقیق‌تر قرار گرفته است.

درآمد خانوارهای تهرانی، بیشتر از 380 میلیون تومان در سال

همانطور که گفته شد مرکز آمار ایران در گزارش هزینه درآمد خود در سال 1402 وضعیت درآمدی خانوار در استا‌ن‌های مختلف را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش استان تهران در صدر درآمد خانوارها قرار گرفته است. طبق این داده‌ها درآمد یک خانوار تهرانی در سال 1402 معادل 381 میلیون و 900 هزار تومان بوده است.

این در حالی است که میانگین درآمد سالانه یک خانوار در کشور معادل 256 میلیون و 900 هزار تومان بوده است. این آمارها نشان می‌دهد تهرانی‌ها 125 میلیون تومان بیشتر نسبت به میانگین کشوری کسب درآمد کرده‌اند.

در سمت دیگر این طیف درآمدی استان سمنان قرار گرفته که کمترین سطح درآمدی میان استان‌ها را داشته است. طبق بررسی‌ها یک خانوار سمنانی در سال 1402 حدود 157 میلیون و 800 هزار تومان درآمد کسب کرده است.

خبر مرتبط فرار همه جانبه سرمایه حقیقی به سمت موقعیت‌های درآمد ثابت!/ پیش بینی بازار سهام امروز 9 مهر

اقتصادنیوز: بورس تهران روز یکشنبه با کاهش تراز شاخص هم‌وزن در کنار افت تراز شاخص کل و افزایش ارزش معاملات خرد مواجه بود. معاملات دیروز واحد‌های صندوق‌های درآمد ثابت نیز همچنان نشان از ورود سرمایه حقیقی داشت.

در این میان، استان البرز که همسایه پایتخت‌نشینان است، درآمد حدود 284 میلیون تومانی را برای هر خانوار خود به طور میانگین دیده است. همچنین خانوارهای استان خراسان رضوی درآمدی حدود 194 میلیون تومان به طور متوسط در سال گذشته تجربه کرده‌اند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
گزارش مرکز آمار ایران از هزینه و درآمد خانوار / کم درآمدترین استان ایران مشخص شد 2
گزارش مرکز آمار ایران از هزینه و درآمد خانوار / کم درآمدترین استان ایران مشخص شد 3