شنبه 14 مهر 1403

گفت‌وگوی عراقچی و بشار اسد + جزئیات و عکس

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
گفت‌وگوی عراقچی و بشار اسد + جزئیات و عکس

«سیدعباس عراقچی» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیدار رسمی با مقام‌های دولت سوریه به دمشق سفر کرده است، ظهر امروز (شنبه) با «بشار اسد» رئیس‌جمهور عربی سوریه دیدار کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با ابلاغ سلام‌های گرم مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران راجع به تحولات منطقه را تشریح کرد.

عراقچی با تاکید بر ادامه حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه و مقاومت برای مقابله با اشغالگری و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی، این موضع اصولی را در راستای حراست از صلح و ثبات منطقه و حمایت از امنیت ملی کشورهای منطقه توصیف نمود.

تاکید عراقچی بر ادامه حمایت همه جانبه ایران از سوریه و مقاومت

رئیس‌جمهور سوریه ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران و ابلاغ سلام و تحیت به رهبری معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم، از مواضع مسئولانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و حمایت موثر از اصل تعیین سرنوشت و حق دفاع و مقاومت علیه اشغالگری و تجاوز دشمن صهیونی تمجید کرد و بر اهمیت تلاش همه جانبه بین‌المللی برای پایان دادن به ماجراجویی های مجرمانه رژیم اشغالگر تاکید نمود.

تاکید عراقچی بر ادامه حمایت همه جانبه ایران از سوریه و مقاومت

بشار اسد همچنین اصل سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منطقه همزمان با خطبه نصر و تنها چند روز بعد از عملیات موشکی مشروع و شجاعانه نیروهای مسلح ایران علیه اهداف نظامی رژیم متجاوز اشغالگر را بسیار معنادار و حاوی پیام قوت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدهای غیرقانونی و تحرکات مجرمانه رژیم صهیونی توصیف نمود و شایسته تقدیر دانست.

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت خارجه نیز در ارتباط با این دیدار در پیامی در شبکه ایکس نوشت: دیدار امروز دکتر عراقچی وزیر امورخارجه با رئیس‌جمهور بشار اسد بسیار مهم بود. پیوندهای مودت و روابط راهبردی بین ایران و سوریه مستحکم‌تر از همیشه است؛ چرا که 2 کشور هدف و آرمان مشترک و شرافتمندانه‌ای را دنبال می‌کنند که همانا تلاش برای تحقق صلح و ثبات در منطقه و مقاومت بر ضد اشغالگری، جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی است. منطقه باید قدردان فداکاری های سوریه در مصاف با اشغالگری و تروریسم باشد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

گفت‌وگوی عراقچی و بشار اسد + جزئیات و عکس 2
گفت‌وگوی عراقچی و بشار اسد + جزئیات و عکس 3