چهارشنبه 18 مهر 1403

گلایه از کاهش درآمد کرونایی به سامانه سامد مازندران رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گلایه از کاهش درآمد کرونایی به سامانه سامد مازندران رسید

ساری - ایرنا - گلایه از کاهش درآمد به خاطر اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی طی 2 هفته اخیر یکی از محورهای تماس امروز سه‌شنبه 11 آبان ماه شهرندان مازندرانی با استاندار در برنامه ارتباط مردم با دولت در سامانه سامد بوده است.

به گزارش ایرنا، احمد حسین زادگان برای دومین بار در ماه آذر امروز سه شنبه مهمان سامانه سامد بود تا به مشکلات شهروندان مازندرانی رسیدگی کند که نتیجه آن پاسخگویی به 60 تماس تلفنی با سامانه 111 سامد بود.

این نخستین باری است که از زمان اجرای طرح محدودیت های کرونایی در مازندران تاکنون گلایه از کاهش درآمدها به صورت مستقیم با مسئولان استان در سامانه سامد مطرح می شود.

استاندار مازندران پیش از این هم 2 بار در ماه مهر مهمان سامد بود ولی با وجود پاسخگویی به حدود 150 تماس، گلایه ای از اجرای محدودیت های کرونایی دریافت نکرده بود.

گزارش روابط عمومی استانداری مازندران از نتیجه حضور حسین زادگان در سامانه سامد طی روز جاری نشان می دهد که تعدادی از تماس گیرندگان از کسبه اصناف مختلف بودند که محل کسب و کارشان در شهرهای قرمز برای مدت دو هفته به صورت کامل تعطیل شده است.

آنها در این تماس تلفنی تاکید داشتند که اگر چه همه باید مصوبات ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا را رعایت و اجرایی کنند، اما جمع زیادی از کسبه بازار به خاطر تعطیل بودن کامل محل کسب و کارشان با کاهش جدی درآمد مواجه شدند در حالی که بسیاری از آنها محل کسبشان اجاره ای است و مالکان هم هیچگونه همکاری به خاطر تعطیلی اجباری کرونایی ندارند.

استاندار مازندران هم در گفت و گو با این شهروندان ضمن ابراز همدری و تایید مشکلات معیشتی آنان، گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی رونق بازار و کسب ها کار از سر گرفته شود.

بر اساس این گزارش، حسین زادگان در چهارمین حضورش طی پاییز امسال در مرکز سامد به بیش از 60 تماس مردمی با سامانه 111 پاسخ داد.

محدودیت های جامع کرونایی که مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رییس جمهوری است از اول آذر ماه با تقسیم بندی شهرهای کشور به سه سطح دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد اجرایی شد و در مرحله اول تا پایان روز جمعه 14 آذر ادامه دارد.

طبق این دستورالعمل، تمامی اصناف و مشاغل به استثنای مشاغل سطح یک که نیازمندی های ضروری مردم را تامین می کنند در شهرهای دارای وضعیت قرمز به مدت 2 هفته تعطیل هستند. در مازندران شهرستان های ساری، آمل و بهشهر دارای وضعیت قرمز اعلام شدند و بقیه 19 شهرستان هم در وضعیت نارنجی محدودیت ها را شروع کردند.

طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون 800 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

*س_برچسب‌ها_س*