جمعه 13 مهر 1403

گلریزان 1.4 میلیارد ریالی خیران اسفراینی برای زندانیان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گلریزان 1.4 میلیارد ریالی خیران اسفراینی برای زندانیان

بجنورد - ایرنا - فرماندار اسفراین گفت: یک میلیارد و 400 میلیون ریال با کمک خیران این شهرستان برای آزادی زندانیان غیرعمد جمع‌آوری شده است.

طاهر رستمی روز سه شنبه در آیین اختتامیه جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد اسفراین اظهار داشت: مردم نیکوکار این شهرستان حتی در شرایط خاص شیوع گسترده کرونا، احسان و کمک های مالی خود به زندانیان را فراموش نکرده اند.

وی افزود: برای آزادی 9 زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان نیاز به پرداخت چهار میلیارد و 300 میلیون ریال است که امیدواریم با تداوم کمک های مردمی و نیز همت ستاد دیه استان این زندانیان به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

وی با اشاره به آسیبهای ناشی از کرونا به برخی از اقشار آسیب پذیر، افزود: با تدبیر استاندار و با برنامه ریزی منسجم به دنبال کم کردن مشکلات این قشر در دوران پساکرونا هستیم که کمک به خانواده زندانیان در همین راستا است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: با دستور همت فرماندار اسفراین، عملیات ساخت مسکن روستایی برای 15 خانواده زندانیان نیازمند این شهرستان آغاز شده که از این طرح در شورای قضایی کشور به عنوان اقدامی برجسته یاد شده است. رضا استاجی افزود: سال گذشته 293 زندانی جرائم غیرعمد استان با بدهی 220 میلیارد ریال از زندان آزاد شدند که از این میزان 170 میلیارد ریال با پیگیری شورای حل اختلاف و مددکاران اجتماعی از سوی شاکیان بخشیده شد. وی گفت: در اسفراین نیز پارسال 32 زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بیش از 10 میلیارد ریالی، با سه میلیارد و 100 میلیون ریال کمک بلاعوض و 14 میلیارد و 500 میلیون ریال وام قرض الحسنه از زندان آزاد شدند. شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*