یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

یونیسف: وضعیت در غزه اسفناک است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
یونیسف: وضعیت در غزه اسفناک است

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.

«جیمیس الدر» با اشاره به بمباران شبانه نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خواستار آتش بس در این منطقه از جمله در شهر رفح شد.

وی تصریح کرد: پس از تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد، امیدها درباره برقراری آتش بس در این منطقه زنده شده است.

خبر مرتبط پیام سخنگوی وزارت خارجه درباره «آناتومی یک نسل کشی» در غزه

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه واکنش نشان داد.

سخنگوی یونیسف خاطرنشان کرد: بمباران شبانه غزه، این امیدها را نابود می کند. این در حالی است که کودکان غزه، امیدوارند این کابوس روزی به پایان برسد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به 6 ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی، 6 فروردین ماه 1403 برابر با 25 مارس 2024 در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید. این قطعنامه خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

خبر مرتبط بررسی تحولات غزه در گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه فرانسه و اردن

وزیران خارجه اردن و فرانسه درباره آخرین تحولات غزه به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

14 عضو از 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، به آن رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

یونیسف: وضعیت در غزه اسفناک است 2
یونیسف: وضعیت در غزه اسفناک است 3