سه‌شنبه 10 مهر 1403

یک میلیون هکتار از اراضی نیروهای مسلح جانمایی شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک میلیون هکتار از اراضی نیروهای مسلح جانمایی شده است

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حدود یک میلیون هکتار از اراضی و املاک نیروهای مسلح جانمایی شده و لازم است برای تثبیت آنها در سامانه کاداستر اقدام و سند کاداستری آنها در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرد.

ذبیح الله خداییان روز شنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تاکیدهای رئیس قوه قضاییه در اجرای کاداستر با اولویت مستندسازی اراضی ملی و دولتی افزود: در سال جاری و سال گذشته تفاهم نامه های همکاری با برخی دستگاه ها و سازمان هایی که املاک بیشتری در اختیار داشتند، منعقد کردیم.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح یکی از دستگاههایی است که از گذشته املاک و اراضی بسیاری دارد که برخی آنها اسناد دفترچه ای و بنچاق های قدیمی دارند و حدود آنها دقیق مشخص نیست همچنین برخی اراضی آنها که خریداری شده دارای مبایعه نامه و صورت جلسه است.

خداییان اظهار داشت: با هماهنگی خوب وزارت دفاع هدف این است که املاک و اراضی نیروهای مسلح را مطابق قانون جامع حدنگار (کاداستر) مستندسازی کنیم تا مدیریت اراضی ارتقا یابد و مورد تجاوز افراد سودجو قرار نگیرد.

معاون رئیس قوه قضاییه افزود: براساس تفاهم نامه ای که میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت دفاع به عنوان متولی اراضی نیروهای مسلح منعقد می شود، کارگروهی در مرکز و کارگروه‌های متناظر در استان ها تشکیل خواهد شد تا ظرف مدت مناسب براساس قوانین و مقررات اسناد کاداستری برای این اراضی صادر شود.

آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

این تفاهم نامه در راستای قانون جامع حدنگار (کاداستر) و پیرو رهنمودهای ریاست قوه قضاییه و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سایر تکالیف قانونی به منظور تثبیت مالکیت اراضی و املاک نیروهای مسلح و مدیریت بهینه بر دارایی های دولت و جلوگیری از پدیده شوم زمین خواری و تضییع حقوق بین المال با همکاری، هماهنگی و بهره کندی از منابع و ظرفیت های موجود با هدف تسریع در اجرای تکالیف قانونی و تثبیت مالکیت و صدور اسناد مالکیت حدنگار تهیه و به امضای طرفین رسید.

*س_برچسب‌ها_س*