پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

یک ژنرال اسرائیلی نتانیاهو و سران تل آویو را با خاک یکسان کرد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
یک ژنرال اسرائیلی نتانیاهو و سران تل آویو را با خاک یکسان کرد

اقتصادنیوز: یک ژنرال بازنشسته اسرائیل هشدار داد که تحولات جنگ در غزه به نفع اسرائیل نیست زیرا این رژیم بدون تغییر کل مقامات سیاسی و نظامی که فاسد هستند، در جنگ برای بقا دوام نمی‌آورد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اسحاق بریک، ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای برای روزنامه هاآرتص نوشت: اسرائیل امروز در یک دوراهی حساس قرار دارد. نتایج اقدامات یا شکست‌هایش سرنوشت آن را تعیین می‌کند؛ خوب یا بد، وجود یا نابودی. متأسفانه این روند به نفع ما نیست. اگر مردم اسرائیل از جای خود بلند نشوند و مقامات سیاسی و نظامی که فاسد شده‌اند، تغییر ندهند، ما در مبارزه برای بقا در اینجا دوام نمی‌آوریم.

خبر مرتبط پیام ایران در واکنش به حمله اسرائیل / مجازات خواهید شد

جنگنده‌های اسرائیل غروب دوشنبه، در جنایتی بی سابقه ساختمان کنسولگری ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند.

وی اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر «از بین بردن کامل حماس» را یک «شعار توخالی» توصیف کرد که بر اساس آن مقامات سیاسی و نظامی جنگ را رهبری می‌کنند. به گفته وی این مسئله منجر به از دست دادن اسرا و نابودی دستاوردهای نظامی در نوار غزه، اقتصاد تل‌آویو، کشورهای دوست در جهان و امنیت استراتژیک می‌شود.

اسحاق بریک خاطرنشان کرد: نتانیاهو در طول سال‌های حکمرانی‌اش تمام توجهش را به موضوع هسته‌ای ایران معطوف کرد و از استفاده از هیچ ابزاری برای پیشبرد برنامه خود و آسیب رساندن به روابط با باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا دریغ نکرد.

وی افزود: نتانیاهو به عنوان نخست وزیر هرگز به مسلح شدن گروه‌های مسلح در اطراف مرزهای ما با صدها هزار موشک، راکت و پهپاد اهمیت نداد. او به موضوع آماده‌سازی ارتش برای مقابله با این تهدید که می‌تواند اسرائیل را از بین ببرد، توجهی نکرد.

بریک گفت: در دوره نخست وزیری نتانیاهو، ده‌ها میلیارد شِکِل خرج رزمایش‌های نیروی هوایی از جمله رزمایش مشترک با ارتش آمریکا شد که حمله به رآکتورهای هسته‌ای را شبیه‌سازی می‌کرد. به نظر می‌رسد که تهدید هسته‌ای علیه اسرائیل از بین رفته و با «نابودی کامل حماس» جایگزین شده است. این یک عبارت بی‌اساس است که نتانیاهو هر روز آن را تکرار می‌کند و به تنها موضوع امنیتی مورد توجه او تبدیل شده است.

وی گفت: آیا عاقلانه است نتانیاهو برای نابودی کامل حماس خطرناک‌ترین تهدید استراتژیک علیه اسرائیل را رها کرده و با آن به گونه‌ای رفتار کند که گویی وجود ندارد؟ نتیجه‌گیری ساده و تکان‌دهنده است؛ نتانیاهو تهدیدات علیه اسرائیل را بر اساس منافع شخصی انتخاب می‌کند. او همچنین حاضر است برای حفظ قدرت خود، بزرگترین تهدیدات استراتژیک را مخفی کند.

وی افزود: کل مقامات سیاسی و نظامی مانند گله گوسفند او را دنبال می‌کنند. چشم دارند اما نمی‌بینند، گوش دارند اما نمی‌شنوند. آنها درگیر مبارزه برای بقای شخصی پس از شکست وحشتناکی هستند که به خاطر آنها در هفتم اکتبر رخ داد. از نظر آنها، طولانی کردن جنگ با شعار «حماس را به طور کامل نابود کنید» اجازه می‌دهد تا آنچه را که نمی‌توان جلوی آن را گرفت به تعویق انداخت. آنها همچنین مبارزه خود را برای بقا به قیمت از بین رفتن امنیت اسرائیل و شهروندانش ترجیح می‌دهند. آنها ما را به پرتگاه می‌برند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

یک ژنرال اسرائیلی نتانیاهو و سران تل آویو را با خاک یکسان کرد 2